Mandi74 skrev 2010-02-07 15:23:13 följande:
Fy vad trött jag blir på folk som inte kan respeltera vad man säger utan ska älta saker i evighet.En kompis skickade sms och frågade om det fick komma hit, visst skrev jag men ni få komma nu då för när flickorna åker vill jag vara ensam tills sonen kommer i morron. Men istället för att komma hit så har personen suttit och sms i flera timmar om varför de inte var önskade här efter att flickorna åkt. Så nu har jag sagt att de inte få komma alls, utan vi får träffas en annan dag, tappade helt intresset av att träffa personen efter att i flera timmar blivit ifrågasatt via sms. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
Men vilket taskigt bemötande. Förklara läget lite mer, om hur du mår och hur du känner, att du just nu behöver vara lite ensam för att organisera tankarna (om det är det du känner), att det inte är personligt mot den personen egentligen. Sen får det faktiskt vara upp till personen att hantera situationen för då har du sagt hur saker och ting ligger till.
Det är jättejobbigt att bli ifrågasatt när man själv mår dåligt och inser inte personen det så får du väl sluta besvara frågorna, för att skona dig själv så att säga. Förhoppningsvis kommer personen till insikt.
*kram*