Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-02-08 13:40:47 följande:
    Jag vet; det känns som naglar mot svarta tavlan Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Urk, nu fick jag rysningar istället. Men jag fattar inte: imprencip, inprincim, inprincin?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 13:54:45 följande:
    I get the point. Medveten om det mesta hoppas jag, och det borde kanske stå "...fortsätter min strävan efter perfektion" Det blir så snurrigt när du blandar in seriösitet i mitt oseriösa raljerande Jag vet väl för fan att jag inte är perfekt! Men mitt ego tar "ibland" över när vi kastar ord fram och tillbaka, och så krockar det när du plötsligt (i mina ögon, jag kan ju ha fel) menar något 110% seriöst. Du är fin du.
    Oj, första gången jag ser att du blir arg, men det är bara sexigt.

"I get the point" var faktiskt fint skrivet. Det säger mycket
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 14:07:42 följande:
    Jag tror man, de flesta män, vet vad som är rätt tillvägagångssätt. Även om det ibland ligger långt bort, så finns det där undermedvetet och ger oss, de flesta män, känslan av att inte räcka till. Då tar man, de flesta män..., den lättaste vägen ut och vägrar inse fakta och släpper fram det stora egot. Vips så slipper man tänka, ändra, lära sig eller ha dåligt samvete! Man undviker smärta 1000 gånger före att söka belöning. Och hur kommer man undan det problemet kan man fråga sig? Jo, man måste ändra hur man associerar, kopplar ihop smärta med sina val. Ungefär som en rökare som vill sluta röka, tvinga rökaren att röka 10 paket, 4 cigg åt gången, hetsa! stressa skiten ur honom. Tillslut kommer han associera rökning med fruktansvärd smärta och obehag. Så, hur går vi vidare till relationer? Jo, om karln inte öppnar dörren för dig: Stampa honom på tån med dina högklackade skor HÅRT varje gång, tillslut kommer han associera att inte öppna dörren med en otrevlig konsekvens. Man kan öka effekten genom att samtidigt ge han en publik utskällning varje gång också. Okej nu har jag blandat lite seriöst med lite oseriöst, måste ju vara konsekvent i mitt beteende Frågor på det?
    Fast det blir fel även om ni inte tar den rätta vägen, slutar tänka samt släpper fram stora egot, eller hur? Om ni tar den rätta vägen och er partner fortfarande inte ser det eller bryr sig, så är det då att byta partner isåfall. Visst lättare sagt än gjort men det brukar ske förr eller senare. Bästa är att föredra förr
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 15:22:32 följande:
    Du tar hennes parti i att INTE träffa mig för det är enligt henne något man borde undvika. Jo jag tackar jag.Men, om du skulle springa på mig någon gång så behöver du inte springa iväg, jag bits inte, om du inte vill det
    Nej nej..nu har du fått allt om bakfoten. Igen. Jag menade på att HON ska undvika att träffa dig. Get it?

Så, har du lugnat ner dig nu Mr. Jagblevargföringenting?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:56:25 följande:
    Ni som varit på mello... tips! här har ni något att fundera över, kan ni gissa vad tråden handlar om genom att bara läsa rubriken. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Mello...hmm...beats me. Men jag var ju naturligtvis kolla för att se vad för ord som hade förkortats och fick då ont i kroppen igen.
  • Velour

*tvungen att kolla.. Jag måste vara allergisk mot ordet "tvång".

• Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 16:03:27 följande:
    Ja, det var ju det jag skrev! Hur är det med läsförståelsen?Do YOU get it?*hukar mig för ankommande tallrikar*
    Ja, hur är det med läsförståelsen? När ska du lära dig att förstå vad jag skriver? Jag menade något helt helt heeeeeelt annat*står redo med ärmarna uppdragna och knytnävarna knutna för jag kastar inte tallrikar, jag menar, det blir så mycket att städa upp sen*

• Velour
    Scratchy skrev 2010-02-08 16:05:02 följande:
    Se, du distanserar dig från mig. Det går inte att vara förödmjukande då.Jag hade en nybörjargrupp i karate (shotokan) förra året, och det som är svårast för nybörjarna är att gå emot motståndaren när de får slag och sparkar mot sig. Men grejen är att det är i praktiken omöjligt att försvara sig eller attackera när man håller distans. Distansen håller man för att kunna förutse sin motståndares nästa drag och för att kunna bli uppmärksam på dennes brister och svagheter. Men för att få något gjort måste man komma nära och glömma allt vad distans heter.Lika dant med poker. Man håller en distans och lägger sig oftast, även med bra kort. Men för att kunna vinna måste man satsa hårt ibland.Tror att Sun Tzu skrev liknande i 孙子兵法.Så, på mig mer personligen!!! Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
    Naaaw *underkastar mig och blottar halsen*
Svar på tråden Tråddödare forts....