Roses skrev 2010-02-13 01:26:11 följande:
Det var om honom jag och velour pratade om när jag skrev att han har konverterat till kristendomen. Han var pappers-muslim från början och jag tycker han är knäpp. Det var honom jag slog i ansiktet när han sa att han ska va religös och bla bla bla...... Jag är hemma hos mamma som jag skrev i början av kvällen och han blev orolig för mig eftersom han vet vilken dag det är idag så han har kommit hit nu. Hoppas jag har förklarat så du inte grubblar mer...... :) Ja, jag kan va svårt och förstå sig på ibland. Jag vet men när jag mår som värst så brukar jag koppla bort allting och då kan man inte känna igen mig. Jag har religionen zoroastrism som tro även om jag inte praktiserar allt som man ska göra och maken min är ( ármani ) vilket är en kristen-grupp som bor i iran. Deras kristendom härstammar från Katoliker. Okej, tror det var allt. Nu loggar jag ut för sista gången. Velour: Jag kan säga att jag har vatt i din situation så jag vet och förstår vad du säger. Ska förklara en annan gång. Kram på dig aziz. Gonatt & sov gott Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
Åh nej, nu tror du säkert att jag känner mig rotlös och förvirrad

Det är inte så. Jag har aldrig brytt mig nämnvärt om etniciteter och sådant. Allt är socialt konstruerat för att människan behöver kunna placera andra i ett fack. Jag å min sida, lägger inga större värderingar i vissa socialt konstruerade fenomen, som etnicitet. Dock kan jag finna vissa mer eller mindre attraktiva