• Midka

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-08 18:23:48 följande:
    Snällt skrivet av dig. Grejen är att han har ju känt denna tjej ända sedan vi började kursen, men att hans intresse växte för henne under tiden. Så han har väl ett hum om hur hon är så att säga.Ja, OM han hade varit intresserad av mig tidigare så skulle han nog troligtvis inte se nån chans heller eftersom jag tidigare har pratat om att jag aldrig kan känna nåt för en yngre kille. Kommer ihåg att han mumlade tillbaks nåt (besviket) svar. Vet faktiskt inte varför jag sa så, när jag egentligen gillade honom. Jag har idag tänkt mycket på vad jag kände för denna kille under den tiden vi känt varann. Det har varit en blandning av vänskapliga känslor blandat med attraktion..Så svårt att veta exakt. Jag vet inte!Men attraktionen blev starkare för honom när det inte fungerade med den andra killen.Problemet är att jag måste fortsätta att träffa honom pga studierna, vilket försvårar för mig att komma över honom, men jag överlever.
    Ha lite tålamod och se vad som hänt över Julen och sen om det stämmer så prata med honom! Du kan ju hinta om vad du tycker. Säger du inget ger du honom ingen chans....
    {#lang_emotions_heart}
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-08 17:36:37 följande:
    Shit va ni skriver!
    Ja! Håller med. Det är f..n en heltidsysselsättning att hålla sig ajour....
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-08 18:29:13 följande:
    jag tror ärligt talat jag måste hitta ett annat yrke. vi har jobbat 2 dagar och jag har en klump i halsen när jag tänker på jobbet.jag älskar undervisningen men hatar den dåliga stämningen, samt alla andra uppgifter som bara läggs på.några tips på vad man kan bli när man blir stor..? fan.
    Dels så finns det andra skolor. Har en kompis som är lärare och denne säger att det är som natt och dag att byta skola. Det är ett förslag. Ett annat är att byta programm (kan man göra det??) jag gissar att det ger nya kollegor och ibland ny rektor, det kan göra susen! Du skulle kunna börja undervisa på komvux, sfi, någon folkhögskola, andra åldrar än där du är nu. Att vara pedagog kan ju innebära att man läser någon kurs om någon funktionsnedsättning och sen börjar arbeta innom hörslevården, habilitering, syn.... what ever! Världen är öppen!! Det gäller bara att hitta möjligheterna!
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-08 18:57:06 följande:
    just nu känns hela systemet ruttet och fel.just undervisningen är den biten jag älskar och inte skulle vilja byta, men när eleverna kommer upp i gymnasiet med G när de inte kan ett smack engelska (resurser igen -grundskolan har ju inte råd att behålla dom) och de kastas in i en grupp med ca 18 olika kunskapsnivåer på 22 elever är det svårt att lyckas få upp nivån så de klarar G. (hur var det nu, de framgångsrika lär ut mer effektivt helt enkelt! dumma mig!)när jag sätter IG är det sen mitt ansvar (under den tiden eleven går kvar hoss oss) om eleven vill komplettera sitt betyg och pröva för G.gah!jag vet att jag är skittråkig nu, men jag är verkligen gråtfärdig.
    Okej.. jag kan ju inte relatera till din värld men det finns vissa likheter till min... Det jag gjort för att överleva är att hålla mig till "det är bättre att ge lite än att de aldrig får något", kanske inte till tröst....
    En annan sak som hjälper mig nu när jag tycker att "alla" (inte riktigt sant men de flesta...) mina arb kamrater är puckon är att jag gett mig själv en tidsgräns att arbeta här och sen kommer jag att hitta något annat. Även om det inte är så kul att gå till jobbet varje dag så ser jag min tidsgräns och kan vila lite i att det inte är toppen just nu.
    Obs! Det jag nu relaterar till är en mycket bra grundsituation. För 2år sen var det mycket, mycket mörkare.

Dock ska du ha koll på din mage och klumpen där. Även om det inte blir så mycket bättre att byta skola så får du ändå en inkörsperiod, mer erfarenhet och mer tid till konstruktiva saker än destruktiva... Var mycket vaksam på din mage!!!

Kram, kram, kram!!!!!!
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-08 19:00:58 följande:
    jag som ett fram mot att få lite egentid (ännu ett uttryck jag inte kände till innan FL), nu hade jag helst sett att Maken var hemma och kramade på mig. nähä. *skakar på sig, inte minst mentalt*dags att rycka upp sig!vad ska ni hitta på i helgen?
    Vi ska till min mans bror och hans familj. Altenativen är att vara mycket vaksam, nykter och köra hem eller skita i allt, bli dyngrak och ta smällen... Det kommer bli jäääätte roligt imorgon!!!
    Vi får se hur det blir. I bästa fall blir det roligt och då sover vi över och sen är det söndag kväll och snar jobb igen!
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-08 19:36:06 följande:
    många bra tips -ska kolla mer på dom när jag mår lite bättre och är mer mottaglig!tack!
    Eller gräv ner dem och skit i det!!!!!!!!!!!!!!
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-01-08 20:25:00 följande:
    Det är inte bara så att du hade mått bättre med samma uppgifter fast på en annan arbetsplats? Kraaaaam Och fråga inte mig vad jag ska bli när jag blir stor, har bara hängt kvar på mitt jobb i snart 10 år, utan att veta om det är det här jag vill göra
    Har du också kommit till 10år på jobbet...? Jag har det precis likadant!!!
  • Midka

Let´s dance och hon (pogrammledaren) ser fortfarande gravid ut... ?? Är det så eller är det jag som ser i syne?

• Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-01-08 20:35:39 följande:
    Man bara flyter med liksom! Min mamma började inte plugga till jurist förrän hon var 32, så jag kanske kan göra något liknande
    okeeej... Jag är 37.. vad ska jag skylla på?
    Visserligen pluggade jag i totalt 4 år för att komma dit jag är idag men nu då??? Harva på här i nästan 30 år till.... not! Måste hitta något annat men jag vill inte utbilda mig i ca 4 år till för att få ungefär samma lön igen.
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-01-08 20:42:46 följande:
    Men kan du inte hitta en annan inriktning eller arbetsplants?
    Joo, det är klart att det går att hitta inriktiningar men det innebär studier och ev lån.... Därför måste jag tycka att det är "värt" det. Har gett mig själv 5 år att fundera så jag har inte någon panik!!
Svar på tråden Tråddödare forts....