• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-20 21:10:07 följande:
    när ska du ha semester?
    När jag har pengar. Vet inte... men om det blir hang glider behöver jag en himla massa pengar. Speciellt för att jag måste lära mig att flyga först... hehe...
    Have no fear Scratchy is here!
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-20 21:12:40 följande:
    Ja, att vara aktiv på lektionerna brukar ge lite bättre betyg.
    Well spoken!
    Have no fear Scratchy is here!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-20 20:35:18 följande:
    Det tror jag. Ofta är ju entusiasm och engagemang viktiga delar av betygsättningen (i alla fall var det det när jag gick på gymnasiet), så genom att vara allmänt trevlig så borde man kunna smitta av trevligheten på engagemangs-kontot. Have no fear Scratchy is here!
    Ok, så det är alltså lättare än jag tror att kunna få högre betyg.
    Analysera mera!
  • Polly S
    Grizelda skrev 2010-01-20 21:12:07 följande:
    Uj! Min rumskompis statistikern hade säkert gillat att slakta den uppsatsen! Visst har vi alla förutfattade meningar, men det brukar ju inte vara avsikten med vetenskap att förstärka fördomar med förfalskade "bevis".
    är du säker? *funderar på kommunens kvalitets-/ekonomiredovisningar*
    eller förresten, det räknas nog inte som vetenskap utan bara... dumheter.
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:12:59 följande:
    När jag har pengar. Vet inte... men om det blir hang glider behöver jag en himla massa pengar. Speciellt för att jag måste lära mig att flyga först... hehe...
    Och det svarade på min fråga!
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-01-20 21:11:26 följande:
    Ingår det i högkostnaddskyddet eller?
    Annars får vi väl skramla .
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-01-20 21:10:17 följande:
    Vår tyskalärare hette Göran och han var så sträng att han fick elever gråta dagligen. Jag läste franska Kan inte ett skit nu Men jag som har gått i sex grundskolor och två gymnasieskolor plus kvällsskola på komvux vet ju att det finns rötägg på varenda skola. Jag hade en klassföreståndare som försökte kasta ut mig eftersom jag var den enda öppet rökande eleven. "Hennes" barn = eleverna hon haft längre än mig var minsann inte sådana otäcka människor. Att de knarkade rökte och hade magsår vid fjorton års ålder märkte hon inget av. Min mamma fick hota med att stämma skolan för att hon skulle slut hota ge mig IG i allt pga rökningen. Sedan hade vi ju läraren som gav mig MVG och min kompis G. Vi hade gjort ALLA arbeten och redovisningar tillsammans och hon hade bara ett fåtal poäng sämre än mig på provet. Så jag sade att jag ville att hon skulle motivera skillnaden för mig lite blygare kompis. Det kunde hon inte och höjde istället kompisens betyg till VG
    Jädrans vad orättvist. Tyvärr är det väl ofta så att blyga får sämre betyg pga en personlighet som inte borde betygsättas.
    Introverta och Extroverta har båda sina platser i arbetslivet och borde få samma chans, men så är det ju inte. Eller det kanske har ändrats i grundskolan sedan jag var där.
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:12:59 följande:
    pengar gör ju generellt semestern bättre. eller iaf enklare.
    flygning verkar ju skitkul, men är ännu en grej jag aldrig skulle ta mig för.
    NZ är galet vackert, satsa på det!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-20 20:44:15 följande:
    Äh, jag bara kommer att tänka på några kvinnliga lärare vi hade. Det står i likabehandlingsplanerna vi hade att man inte skulle utstå verbala förnedranden på grund av kön, men både högstadiet och gymnasiet hade vi kvinnliga lärare som sa en hel del sjuka grejer mot oss killar. Som typ att det var onödigt att ha oss i klassen eftersom vi ändå har primitiva och underutvecklade hjärnor. Det gick inte att göra något åt det heller eftersom jämställdhetsplanerna var till för att skydda tjejerna, inte killarna. Man blir bara så trött på sånt. Have no fear Scratchy is here!
    Vad äckligt!{#lang_emotions_throwup}
    Analysera mera!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 21:12:40 följande:
    Ja, att vara aktiv på lektionerna brukar ge lite bättre betyg.
    att vara aktiv är ett krav för betyg, punkt.
Svar på tråden Tråddödare forts....