• Sedek

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-02-02 22:28:46 följande:
    lite salt ger det dock en bra lyster har jag hört. om vi nu ska tänka halvfullt.
    Hahahaha

Jajajaja, i morgon...
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-03 09:42:56 följande:
    God morgon! Sist ut och först in, inte illa..
    "Ska du vara kung på natten får du se till att också vara kung på dagen"

Som min före detta chef alltid sa i samband med kongresser och tillställningar.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-03 10:49:38 följande:
    Godmorgon. Precis hemkommen efter dagens föreläsning. Dagens fråga: Bor vi i Sibirien eller? SNÖ överallt och nästan en meter över marken! På vissa ställen har de skyfflat undan snö och det är så högt som nästan två meter. Minst!
    Först ligger Uddevalla i Nordpolen, och nu bor vi i Sibirien... Nu börjar jag starkt tvivla på dina geografiska kunskaper
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-02-03 11:00:05 följande:
    Ska bara komma på vad jag vill bli när jag blir stor
    Skönt att jag inte är ensam att inte veta vad jag ska bli när jag blir stor!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-03 17:28:08 följande:
    Så såg jag filmen om Anne Frank idag. Blev riktigt riktigt deprimerad, men den filmen är ett måste. Jag är väl bland de sista som har sett den, men som man säger: bättre sent än aldrig.
    Jag har vart i det huset hon gömde sig i Amsterdam. Fascinerande historia.
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-02-03 18:46:33 följande:
    2 timmar tog det mig bara att kunna få in bilen hemma på parkeringen... Snöstorm... -I morse såg man inte ens vägen här utanför...som tur är så vet jag hur den går, så det fungerade i alla fall...men ännu värre blev det när jag skulle ut på andra vägen... -Öppet landskap, ena sidan av vägen bestod av 1.5 meter djup snö...den andra 1 metre djup snö... Var bara att backa så långt jag kunde o sedan hålla håååårt i ratten o gasa upp i hastighet...strax över 70 km/h o jag lyckades ta mig igenom...men var nere i 30 km/h när jag kom igenom...phu, bättre blev det när jag kom in till stan (läs hålan...) Ja, hemma efter jobbet...hade en meter snövall i vägen för att kunna komma in på parkeringen...men 2 timmar snöskottning gör parkeringen körvänlig o bilen e på plats, så nu kan jag sitta lugnt till i morgon bitti o titta på när stormvindarna täcker allt med snödrivor igen.... Jippi-not __________________________________________________ _______________ Hej alla föresten Kramar
    Oj

Tror det är det snövädret som dundrar in över mitt hus nu...

Du kämpar på du

Skickar en sol som förhoppningsvis värmer upp lite {#lang_emotions_sunny}
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-03 20:49:09 följande:
    Hej sedek ;) Jag skulle precis gå. Du har 7 inlägg som väntar på dig om du vill fortsätta diskussionen i "språkkrig-tråd".
    Hej på dig!

Är inte på diskussionshumör, inte än i alla fall...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-03 20:51:14 följande:
    Åh, har du? Jag såg bilderna idag och det gjorde ont i kroppen bara av att se det. Jag skulle väldigt gärna åka till koncentrationslägren och även till gömstället där Anne och familjerna gömde sig. Vill liksom känna det på nära håll.
    Kommer du till Amsterdam någon gång så är det ett måste, men ta god tid på dig. Kön utanför är värre än till Ullared
Svar på tråden Tråddödare forts....