Roses skrev 2010-02-11 22:18:40 följande:
Jag vet, jag vet men om jag inte hade....................... då HADE hon levt idag. Då hade jag inte behövt sörja henne vartenda jäkla år. Är otrolig rörd att du trots att du själv mår dålig skrev inlägg för att peppa upp mig. Tack, verkligen.
Det hjälper inte att gräma sig över alla om och men, det som har hänt har hänt. När det gäller att ha däligt samvete över dom valen man har gjort i livet vet jag precis hur det är.
Men jag färsäker se det som att hade jag inte varit med om allt jag varit med om, hade jag då varit den jag är idag då? Gillar jag den jag är idag, ja faktiskt.. trots allt så känner jag att jag idag är en person som jag kan vara stolt över.
Men om jag inte gått igenom allt, hade jag kanske inte varit den jag är. Utan en hemsk oförstående människa som inte kunnat visa sympati eller först det svåra som kan drabba oss här i livet.
Du måste förlåta dig själv och titta på allt du gjort efter det och inse att du har gjort en massa bra. Du har två underbara barn, en man, en mamma som precis gått igenom en hemskt jobbig period - med dig vid sin sida!
Du är en bra människa och du kan inte döma dig själv för något som har hänt, döm dig själv i så fall för att du låter det påverka dina barn du har, genom att de har en mamma som mår dåligt och som inte vill inse att om hon vill så kan hon må bättre.