Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-02-11 21:45:56 följande:
    Hon verkar vara för upptagen av det för att svara..... *nu surar jag...*
    Jag vet vad hon gööör. jag vet vad hon göör.. *hoppar upp och ner*
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-11 21:52:44 följande:
    Jag gillar nog inte dig mer....
    Jooo.. det gör du visst, jag är för älskvärd för att du ska kunna sluta gilla mig.

*jag sa aldrig att jag var ödmjuk*
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 21:54:33 följande:
    Sitter och tvekar........Absolut vodka med gin brukar knock outa mig fullständigt men jag ska upp tidigt imorgon så.......
    Jag har bra piller, ska jag skicka över några?
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-11 22:05:41 följande:
    Ok, om jag ska vara ärlig så tyckte jag inte att VC-kuratorn var mycket att hänga i granen. Jag sökte hjälp och fick det, men hon satt mest där och tittade på klockan. Man kände sig ungefär lika hjälplös efter som innan. Dock var jag så stark så jag kunde själv ta mig upp på fötter igen.Finns det annat hjälp man kan söka? Psykolog av nåt slag kanske?
    Klart det finns, vc kan skicka en remiss till er psykmottagning och så får du komma till en riktigt psykolog.

*jag vet allt om ämnet*
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 22:03:05 följande:
    Jag gick i terapi två hela år, deras lösning är att jag ska glömma det hela och gå vidare med mitt liv men jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill inte glömma min älskade Arezo. Jag vet mitt fel då får jag skylla mig själv att jag mår piss men vad ska jag göra??????Glömma att hon fanns? Glömma hur hon blev till? Glömma den perioden i mitt liv? * VÄGRAR *
    Du ska inte glömma, du ska bara komma över det. Att du kommer över det, sörjer mindre och tänker på det mindre innebär inte att du håller på att glömma, det behöver du inte vara orolig för för det kan du aldrig göra.

Det du behöver göra är att försöka se det som ett fint minne istället för något som plågar dig. Tror du att din lilla ängel tycker om att du plågar dig själv på det viset som du gör, tror du inte hellre din lilla ängel skulle vilja att såg tillbaka på den tiden som ett ljust minne.

Ni fick dela 5 månader tillsammans, glädjs hellre över det än att sörja det som ni inte fick.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 22:10:23 följande:
    Tack. Nej, det är bra. Jag kommer nog må så här nån dag till. Dock brukar jag ta mig i kragen den 14:e ( Alla hjärtans dag ). Vill knappast förstöra dagen för maken och sönerna så det är lugnt. Att jag mår så piss idag beror på att jag hittade en fotografi hemma hos mamma idag av mig själv när jag var gravid som hon hade sparat utan att säga till mig. Jag dog inombords på en gång. Allting kom upp som om det var igår.... :( Annars brukar jag må som värst nån dag innan och dan efter. Tack än en gång för erbjudandet.
    Du måste själv välja hur du vill förvalta minnet av din ängel, men det lättaste för dig är att göra det till ett ljust minne.

Du har två barn till att leva för, dom får du inte glömma.. har du berättat för dom om barnet du förlorade. Om inte, gör det.. sätt fram fotot där du väntade barn och sen när dagen kommer så gör ni något fint tillsammans allihopa. Tänder några ljus och sätter vid kortet, kanske sätter dit några fina blommor.. baka en tårta och bara mys med den familj du faktiskt ha, tror att felet är att du behåller det för dig själv och inte släpper in dom andra. Svåra minnen är alltid lättare att bära om man har andra att dela dom med.
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-11 22:12:44 följande:
    Hm...... Kanske....*gillar inte att erkänna att du har rätt*
    Vi kan säga att det var du som sa det och jag erkände.
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-11 22:17:11 följande:
    Jösses!Har du funderat på att bli psykolog och rädda människor? Tror du skulle hjälpa många!!
    *s* jag, som inte ens klarar av att rädda mig själv.. jo, visst.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 22:18:40 följande:
    Jag vet, jag vet men om jag inte hade....................... då HADE hon levt idag. Då hade jag inte behövt sörja henne vartenda jäkla år. Är otrolig rörd att du trots att du själv mår dålig skrev inlägg för att peppa upp mig. Tack, verkligen.
    Det hjälper inte att gräma sig över alla om och men, det som har hänt har hänt. När det gäller att ha däligt samvete över dom valen man har gjort i livet vet jag precis hur det är.

Men jag färsäker se det som att hade jag inte varit med om allt jag varit med om, hade jag då varit den jag är idag då? Gillar jag den jag är idag, ja faktiskt.. trots allt så känner jag att jag idag är en person som jag kan vara stolt över.
    Men om jag inte gått igenom allt, hade jag kanske inte varit den jag är. Utan en hemsk oförstående människa som inte kunnat visa sympati eller först det svåra som kan drabba oss här i livet.

Du måste förlåta dig själv och titta på allt du gjort efter det och inse att du har gjort en massa bra. Du har två underbara barn, en man, en mamma som precis gått igenom en hemskt jobbig period - med dig vid sin sida!
    Du är en bra människa och du kan inte döma dig själv för något som har hänt, döm dig själv i så fall för att du låter det påverka dina barn du har, genom att de har en mamma som mår dåligt och som inte vill inse att om hon vill så kan hon må bättre.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 22:22:41 följande:
      Tack Mandi. Loggar ut nu. Känner att jag ger er ett börda som ni egentligen inte behöver bära. Känner er ju knappt. Tack för allt hittils. Verkligen. Är otrolig rörd över dina inlägg, jättesnällt av dig. Kram.
    Hade jag anset att du var en börda så hade jag valt att ignorera dina inlägg och inte svarat.
Svar på tråden Tråddödare forts....