Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-11 22:54:22 följande:
    Kommer ni ihåg inläggen jag skrev om min lärare?Behöver jag säga vems barn det var? Behöver jag säga hur mycket jag älskade honom? hur mycket han älskade mig? Hur lycklig jag kände mig med honom? Jag var överlycklig när jag fick reda på att jag var gravid. Min mamma var superglad. Det var MITT fel att hennes hjärta tog stryk, det var MITT fel att hennes äktenskap förstördes. Visst hon har ärftlig hjärtfel och det har jag också men efter den händelsen så blev det för mycket för hennes del........Åhhhhhhhh......fuck, fuck, fuck.
    Vet du vad det var som fick mig att gå vidare tillslut. Jag insåg att visst hade barnen fått vara med om en massa skit, men det som de behövde mest av allt gav jag dom inte.

En glad mamma, en mamma som levde, en mamma som fanns där för dom i nuet. Inte en mamma som deppade ner sig och levde kvar i det som hade varit.

Tror inte att din mamma på något sätt skyller det som hände henne på dig på något sätt, sina barn sätter man alltid främst i alla lägen. Mina barns liv och välmående är det viktigaste för mig, det är det säkert för din mamma oxå och även för dig. Du skulle väl göra allt för dina barn? På samma sätt som du känner för dina barn, måste du förstå att din mamma känner för sina barn.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-11 23:03:45 följande:
    Vad bra skrivet. Undrar om den pilen träffade!
    Vi får väl se..

Jag får ff komma in på hennes sida i alla fall.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 23:03:34 följande:
    Hmmm............Verkligen lessen över det jag läser. Nej, måste tyvärr säga att jag inte förstår hur man kan behandla sina barn på det sättet. Grymt, verkligen grymt. :(Har läst ditt inlägg ett par gånger nu och jag kan för allt i världen inte förstå hur han kunde göra så mot er. Att det finns folk som kan behandla barn på det sättet har jag otrolig svårt att förstå. Du får nog va otrolig stolt över dig själv som kunde lämna honom och ta hand om dina barn på bästa sättet nu. Jag älskar min pappa otroligt mycket och att en pappa kan behandla sina barn på det sättet är för mig helt oförståndigt.Nej, tror ingen kan förstå vilken smärta jag går och bär på.....Att jag kan förlora min älskade mamma en dag och att då ÄR mitt fel...:( Att känna skuldkänslan att hennes hjärta inte klarade av nånting som jag ÄR orsaken till. Jag kommer aldrig förlåta mig själv, ALDRIG...:(
    Som jag såg det så var jag lika skyldig som han, jag kunde packat och stuckit satt mina barn i säkerhet mycket snabbare än vad jag gjorde. Det dröjde 4 år innan jag gjorde det, en massa skit barnen fick vara med om under dom åren.. tack vare att jag inte lämnade honom.

Jag förstår ärligt talat inte hur du kan ta på dig skulden för att din mamma har ett medfött hjärtfel. Har du pratat med någon doktor om det, har du frågat om din mamma hade mått bättre idag om inte du drabbats av din olycka? Om inte så gör det, du kommer få samma svar som det jag skriver här. DU är inte på något sätt orsaken till att din mamma mår som hon gör.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 23:06:18 följande:
     Sitter och grinar som en idiot här. Maken har vatt inne och frågat två gånger och jag oooooorkar inte ens se honom. :(
    Du behöver berätta allt för honom, du behöver ju honom nu. Men hur ska han kunna hjäpa dig om han inte vet vad felet är?

Vad är du rädd för, att han ska dömma dig?
    Skulle du dömma honom om rollerna var ombytta, skulle inte du vilja att han berättade för dig så att du kunde hjälpa honom och inte bara kände dig utanför och hjälplös.

Ju oftare du pratar om det, dessto lättare kommer du över det. Prata, prata och prata är det som hjälper mest.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-11 23:13:34 följande:
    Om hon verkligen är så feg som jag fått intrycket av att hon är så kommer hon nog att blockera dig med. Hon är väl en sån som gillar att säga sitt utan att tillåta andra att även de säga sitt. Demokratiskt liksom
    Haha.. vi får väl se. Ska kolla innan jag loggar ut.
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-11 23:12:05 följande:
    Jag ska till amerika! Jag ska till amerika! Jag ska till amerika!! Tjoho!!!!
    Velour skrev 2010-02-11 23:10:43 följande:
    Jag vet Men jag kan bjuda dig hem till mig några gånger om året, så får jag känna på lite äkta svenskhet! (om jag nu inte får råd att besöka självaste Sverige).
    Men va fan.. här ska ingen flytta till amerika! Midka, hur kan du sitta och uppmuntra henne till det.

Plocka fram piskan, här krävs bestraffningar.

*dumheter, flytta, det ska vi nog bli två om*
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 23:20:50 följande:
    Jag känner kvinnor som inte kunnat lämna partnern alls. Känner kvinnor som fortfarande lever i sina äktenskap trots att barnen är stora så var gald att det tog 4år. Det kunde ha vatt värre. Dina barn har fortfarande möjligheten att njuta av sina barndom. Tänk på det. Du HAR gjort ett starkt val. Jag VET att det var mitt fel. Hon var lika förstörd som jag när allt hände. Hennes hjärtfel behövde inte resultera i en massa operationer om det inte hade varit för allt hon har gått igenom på grund av MIG. hon tog rejält stryk när jag fick missfall. Att hennes äkstenskap sen förstördes gjorde ju inte saken bättre. Pappa hade lika svårt att hantera det hela också. Mamma som var förstörd levde i sitt lilla värld och likaså pappa och till slut kunde dom inte ens va i samma rum. Hur ska jag inte ta på mig skulden? Hur?......................
    Om någon av dina söner gick igenom det du har gått igenom och det ledde till att du och din man skildes och du blev så sjuk som din mamma är.

Skulle du på något sätt kunna förberå och skylla det på din son då? Skulle du vilja att han grävde ner sig, mådde jätte dåligt och skylde allt som hänt dig på sig själv?
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-11 23:26:34 följande:
    ? Hmmm ?Inbegriper bestraffning Omsorg?? *kan bli lite spännande*
    Bestraffningen i detta fallet innebär att jag hämtar två köksstolar, du böjer dig över den ena Vellan över den andra.
    Sen binder jag ett rep om din ena fot först och sen spänner jag repet runt benen på stolen och så binder jag änden i ditt andra ben.
    Sen binder jag fast ett rep om dina hanldeder som jag drar under stolen och fäster vänster hands rep med vänster fot och tvärrtom. Detta gäller både dig och Vellan.

Sen får ni göra ett val.. vill ni bli bestraffade samtidigt, det vill säga få varannat rapp eller vill ni bli bestraffade en och en. Och vem av er ska börja i så fall?
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-11 23:27:16 följande:
    Du får följa med mig! Eller rättare sagt, du SKA följa med, om jag så ska knögla ihop dig och trycka in dig i min resväska!
    Sonen oxå?
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 23:29:40 följande:
    Nej..........Och det gör inte mamma heller och har aldrig gjort men så är hon ensam om det också.
    Vem är det som dömer dig då och varför bryr du dig?

Jag trodde du var en tuff tjej med skinn på näsan.
Svar på tråden Tråddödare forts....