Roses skrev 2010-02-11 23:20:50 följande:
Jag känner kvinnor som inte kunnat lämna partnern alls. Känner kvinnor som fortfarande lever i sina äktenskap trots att barnen är stora så var gald att det tog 4år. Det kunde ha vatt värre. Dina barn har fortfarande möjligheten att njuta av sina barndom. Tänk på det. Du HAR gjort ett starkt val. Jag VET att det var mitt fel. Hon var lika förstörd som jag när allt hände. Hennes hjärtfel behövde inte resultera i en massa operationer om det inte hade varit för allt hon har gått igenom på grund av MIG. hon tog rejält stryk när jag fick missfall. Att hennes äkstenskap sen förstördes gjorde ju inte saken bättre. Pappa hade lika svårt att hantera det hela också. Mamma som var förstörd levde i sitt lilla värld och likaså pappa och till slut kunde dom inte ens va i samma rum. Hur ska jag inte ta på mig skulden? Hur?......................
Men ett missfall är ett missfall, det är inget man kan hindra eller göra något åt!!! Du kan ju inte ta ansvar för dina föräldrars äktenskap. Och om din mammas hjärtfel är medfött kunde det lika gärna blivit sämre av sig själv, även om du levt det lyckligaste livet någonsin!!!
Snälla gumman, du måste prata med någon och försöka förstå att du aldrig kunnat förhindra detta!!!