Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-02-10 21:56:22 följande:
    Man ska aldrig göra ett liknande test så tätt inpå. Det blir lätt fel, max två gånger pr år står det en bok jag har. Kan vara det. För mig är det ännu värre som kan härleda alla frågorna till vilken bokstav de tillhör och vad de olika svarsgraderna motsvarar i resultatet. Svårt att få ett ärligt resultat.
    Jag menar inte att de är lika varandra, men innebörden av båda bokstavskombinationerna är lika mig
    Nej, det är ju inte som ett IQ-test man kan öva på
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Jagbyttenick

Nu får Mandi ta min plats, det är meningen att jag ska läsa min bok nu
    "Väggen" av Marlen Haushofer är månadens bok i bokklubben
    Ses imorgon mina kära trådisar.
    Trådkram!

Och Ord blind, om du fortfarande läser här ibland? Paul Walker såg fin ut på 6:an idag

• Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-10 23:39:50 följande:
    Nej, jag såg inte hög moral hos dig..var? *undersöker Sedek*Du kan inte peeka mig Inte lika bra som jag kan peeka dig iallafall
    Sedek skrev 2010-02-10 23:38:02 följande:
    Fast "hög moral" var en riktad peek till Velour Såg du vellan, HÖG MORAL har jag, såg du!!!
    Men mina söta vänner, Språkpolisen gråter av detta missbruk av språket! Det heter pik och pika!!! Dvs med betydelsen "gliring, elak kommentar". Inte nån jäkla svengelska där ni blandar in "att kika". {#lang_emotions_cry}
  • Jagbyttenick
    upyours skrev 2010-02-11 01:17:51 följande:
    Hahahha vad roliga ni är i den här tråden! Jag tror att ni snart får byta rubrik till nåt annat istället. Sextråden är nog mer passande.
    Hahaha
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-11 15:26:51 följande:
    Förlåt! Det är Sedeks fel! Borde hålla mig borta från felstavare för annars trillar jag dit snabbt
    Du är förlåten, men Sedek ska ha smisk
  • Jagbyttenick
    Knyckte en kul sak från en sida på nätet:

Tips för språkanvändning:
    # Undvik förkortningar o.dyl.
    # Använd aldrig utländska lånord när det finns en adekvat inhemsk terminologi disponibel. Lånord är inte á propos.
    # Anmärkningar inom parentes är onödiga (även om de är relevanta).
    # Man ska aldrig generalisera.
    # Jämförelser är lika olämpliga som klichéer.
    # Var inte omständlig; använd aldrig fler ord än nödvändigt - det är överflödigt, och risken är att du bara tröttar ut läsarna och får dem att tappa koncentration och intresse så att ditt budskap riskerar gå förlorat i en aldrig sinande ström av ord som kanske i och för sig låter bra och vederhäftiga, men som inte har så stor betydelse för sammanhanget och kanske inte heller tillför så mycket i sak till det du egentligen vill uttrycka.
    # Sist men inte minst, sky klichéer som pesten; de är bara gammal skåpmat som passar bäst att förpassas till historiens skräphög!
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-11 15:48:58 följande:
    Vill du ge mig mer huvudvärk än vad jag redan har?
    Den var inte riktad till dig vännen Krya på huvudet!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-11 18:08:56 följande:
    Och nu kommer invandraren i mig fram igen. Vad betyder att vara omständig?
    Tillkrånglad. Kul att du frågar!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-11 20:23:53 följande:
    Tack för svar. Jo, jag borde väl skämmas som inte kan de enklaste svenska orden, särskilt efter så många år i Sverige samt att jag läser på universitet, men men..Det skiter jag i Jag lär mig nu iallafall.
    Det är absolut inget att skämmas för, att man vill lära sig något nytt! Jag irriterar mig på folk som ska verka som att de förstår när man klart och tydligt märker att de inte gör det. Är det mer pinsamt att framstå som okunnig än som en idiot?
Svar på tråden Tråddödare forts....