Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-10 17:06:45 följande:
    Hej. Scrath vill inte gifte sig med mig och jag har tråkigt. Men hur länge jobbar du? Klockan är 17.
    Ca 17:30, det beror på hur dags jag kom till jobbet. Imorse blev jag dock försenad av bussarna så jag får vara här till 18 idag. Skönt med flextid
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-10 17:19:53 följande:
    Aha, ja skönt med flextid. Jag har inte jobbat i 3 dagar och jag börjar bli tokig.
    Ja, just det, hur länge ska du vara ledig och ta hand om din mamma?
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-10 17:19:53 följande:
    Aha, ja skönt med flextid. Jag har inte jobbat i 3 dagar och jag börjar bli tokig.
    Och vad jobbar du med annars?
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-10 21:11:23 följande:
    Även om jag inte är uppvuxen med traditionen etc. så ser jag heller inget fel direkt förutom att det kan sprida sjukdomar. Eller risken blir stor eftersom det dör många varje dag och man då lämnar kropparna oskyddade i naturen.
    De hade väl lite problem i Indien eller om det var Pakistan där de fortfarande praktiserar något liknande; fåglarna blev förgiftade av alla tungmetaller och rester av mediciner som den moderna människan innehåller...
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-02-10 21:15:55 följande:
    Häxan var här när jag kom hem. hon hade tagit med sig mat och predikade för mig att killar MÅSTE ha mat och att jag måste förstå och lära mig att laga mat till min man och mina barn. Har skrikit öronen av mig och sitter inlåst i arbetsrummet och tycker synd om mig själv.
    Men gud, stackars dig, du kan väl för f*n inte vara på två ställen samtidigt. Hon kunde ju uppfostrat sin son såpass att han klarar av att föda sig själv, dvs laga mat till sig och sitt barn! Så det är ju egentligen hennes fel
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2010-02-10 21:26:14 följande:
    Hej Velour!!! *vinkar* Var gjorde du test på alla boksäverna? Jag gick in på en sida som JhA hade länkat till men där kostade det $5 och det ville jag inte betala!!
    Jag googlade vidare och hittade en gratis variant på svenska Sedan läste jag bara om betydelserna på den sidan jag länkade till
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2010-02-10 21:24:40 följande:
    Tjoho! Alltid lika kul att få lära sig något nytt här! Har ägnat stora delar av kvällen till att läsa ikapp på flera håll.... Jag är inte en snabbläsare så det tar en stund... Jag har för övrigt hittat en särskrivning som vi borde rama in eftersom den är gjord av självaste....... S-mannen!!!!!!!!!!! Han som avskyr detta värre än .... tja vaddå?
    Vad är det för särskrivning? Jag måste ju ge honom böter i egenskap av språkpolis
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-02-08 16:53:56 följande:
    Korrelation är att två fenomen uppträder i förhållande till varandra; kausalitet är att det ena fenomenet orsakar det andra. Till exempel så finns det en korrelation mellan mycket brott och många fängelser. Alltså finns det en korrelation mellan mängden brottslighet och mängden fängelser. Däremot har man inte lyckats se vilket som orsakar vad. Är det så att man på grund av brottsligheten får fler fängelser eller är det så att om man lättvindigt sätter folk i fängelse så när man brottsligheten? Det vet man inte och därför har man inte lyckats fastställa någon kausalitet. Lika dant så har skolor med uppgivna lärare sämre elever. Alltså en korrelation. Men var det de dåliga eleverna som gjorde att lärarna gav upp, eller var det att lärarna var uppgivna som gjorde att eleverna inte utvecklades? När man kommit fram till det så har man en kausalitet. Korrelationer är alltid lättare att forska fram än kausaliteter. Scratchys boktips: Freakonomics av någon författare som heter typ Stephen eller nåt... Lewis kanske...
    Han klarar alltså av att skriva fina ord som korrelation och kausalitet, men likadant klarar han inte av! {#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_djavulsk}{#lang_emotions_dreamer}
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-10 21:48:05 följande:
    I det här testet blev jag INFJ! Eeehh...? Men det kanske inte är så stor skillnad mellan ISFJ och INFJ, eller, Sedek? www.similarminds.com/cgi-bin/newmb.pl
    Men jag tror att jag är en bra blandning av de två jag har fått, och när jag läser om dem så är de rätt lika.
Svar på tråden Tråddödare forts....