Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

uff.
    mornar är blä.

• Polly S
    Velour skrev 2010-01-19 21:46:58 följande:
    Opponeringen sker imorgon mellan 9 och 12. Fallet är rätt OK och handlar om betyg och stämpling. Alltså om betygsättningen är en del av stämplingen som en elev råkar ut för och hur betyg påverkar en elev etc. Hur har du haft det idag då?
    ah, den skulle jag gärna vilja läsa!
  • Polly S

...fast just nu har jag en svacka, inte en deppig sådan men än kroppslig, är så trött att jag inte orkar ngt, sover dåligt och är ständigt trött.
    därför jag inte bidrar så mkt i tråden.

• Polly S
    Velour skrev 2010-01-19 22:01:55 följande:
    VA? Det var verkligen inte kul att läsa om dig...Har det med jobbet att göra, i och med allt det jobbiga du skrev om?
    jag vet faktiskt inte. känner mig inte supernere men är håglös och trött, ack så trött.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 19:56:24 följande:
    Om en elev är väldigt trevlig mot sin lärare, kommer det att påverka elevens betyg så att h*n t.ex. får högre?
    jag tror jag kan överkompensera om jag gillar en elev, och bedöma hårdare för att jag är rädd för att vara för snäll.
    brukar byta prov/uppsatser med en kollega för medbedömning, ganska bra.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 20:16:16 följande:
    Ok. Men bra att du låter nån annan kolla än att du bedömer hårdare, för även det kan slå fel.
    ja, jag tror det är viktigt att man är medveten om att man faktiskt reagerar olika på olika personer även om man ska vara proffs.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 20:22:26 följande:
    Nu är jag väldigt väldigt fördomsfull, kanske för att jag är tjej. Men min erfarenhet har alltid varit att det har varit lättare att få högre betyg av manliga lärare än kvinnliga
    hmm. har haft ett par sliskiga manliga lärare som det alltid ryktades gick efter tjejernas urringningar men också kvinnliga som varit för mesiga.

vilka lärare har varit bäst då? är det de där du fått högst betyg?
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 20:23:38 följande:
    Egentligen skulle jag också kunnat formulera det till en fråga eftersom du är så insatt i skolväsendet. Är det så, att manliga lärare går att påverka mer så att de ger högre betyg?
    menar du av kvinnliga elever eller över lag?
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 20:24:50 följande:
    Nej, men vad skriver jag? "Jag är fördomsfull för att jag är tjej" Men min fördom föds av att jag har erfarenheter som kanske är kopplade till mitt kön...Fan, jag vet nog inte hur jag ska formulera mig, men hoppas du förstår.
    jag tror inte tjejer är mer fördomsfulla, men jag tolkade det som att det var från dina erfarenheter så ja, då spelar det ju in att du är tjej.

vore intressant att höra ngn kille uttala sig om lärare!
Svar på tråden Tråddödare forts....