Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Grizelda skrev 2010-01-20 21:12:07 följande:
    Uj! Min rumskompis statistikern hade säkert gillat att slakta den uppsatsen! Visst har vi alla förutfattade meningar, men det brukar ju inte vara avsikten med vetenskap att förstärka fördomar med förfalskade "bevis".
    är du säker? *funderar på kommunens kvalitets-/ekonomiredovisningar*
    eller förresten, det räknas nog inte som vetenskap utan bara... dumheter.
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:12:59 följande:
    När jag har pengar. Vet inte... men om det blir hang glider behöver jag en himla massa pengar. Speciellt för att jag måste lära mig att flyga först... hehe...
    pengar gör ju generellt semestern bättre. eller iaf enklare.
    flygning verkar ju skitkul, men är ännu en grej jag aldrig skulle ta mig för.
    NZ är galet vackert, satsa på det!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 21:12:40 följande:
    Ja, att vara aktiv på lektionerna brukar ge lite bättre betyg.
    att vara aktiv är ett krav för betyg, punkt.
  • Polly S

jag har förresten outat mina elever på FB! (men det var ju en artikel i lokaltidningen och knappast hemligt!)
    gillar ringen med Stockholm stad/Bjälbo kyrkan!

• Polly S
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:20:13 följande:
    Det var värst vad många som vill sticka mig i skinkorna med nålar...
    jag tror det var precis den responsen du ville ha...
  • Polly S
    Midka skrev 2010-01-20 21:17:17 följande:
    Vem vet...? Ska snart skola in vår lille i skolvärlden och jag får gåshud bara av att titta på den ena av tre potentiella fröknar.... Hoppas, hoppsa, hoppas, hoppas att det inte blir i den klassen pojken hamnar i!!!
    men hon kanske är världens bästa?
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 21:18:35 följande:
    Men stackare! Men kul att de tyckte om dig Fick mig att tänka på den där filmen med Michelle Pfeiffer som var lärare i nån ghettoskola där de jävlades med henne men att hon inte gav upp.
    haha, jag räknas faktiskt till de tuffa & stränga lärarna men eleverna gillar mig (oftast). kanske just därför.
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:17:52 följande:
    Jag flyger inte nu för tiden, och aldrig hang glider. Har flugit skärmflyg (paraglider), men jag har inte haft råd när jag har pluggat de senaste åren. En skärm kostar 30.000 och håller typ bara en säsong. Det suger. Paraglider är alltså denna, mer praktisk (man kan klättra upp på berget med utrustningen på ryggen) men sämre prestanda (man kommer knappt frammåt):
    ">

" target="_blank">

tur att du snart blir rik & framgångsrik!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 21:23:57 följande:
    Jag kommer ihåg alla föräldrasamtalen på både högstadiet och gymnasiet. Lärarna sa att de så gärna ville ge mig högre betyg eftersom jag gjorde rätt bra ifrån mig på proven, men att jag nästan aldrig räckte upp handen under lektionerna. Så jag fick alltid lägre betyg än jag förtjänade, enligt dem
    jag kommer inte ihåg utvecklingssamtal på gymnasiet alls.
    undrar om vi hade det, mina föräldrar kommer inte heller ihåg det.
    på högstadiet råkade pappa yttra hur mkt jag hatade syslöjden inför min klassföreståndare som var syslöjdsfröken... jag var överlycklig när den obligatoriska terminen var över så jag fick ha träslöjd!
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:26:04 följande:
    Blir jag? Eh, okej... tack?
    ja? är inte det vad du hävdat?
    OK då, vi hoppas du blir det iaf.
Svar på tråden Tråddödare forts....