• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Inheaven: Storleken låter inte så oroande; det VAR väldigt tidigt. Och vad gäller blödningen så förstår jag att du blir orolig, men det är verkligen inte ovanligt med färgade flytningar, speciellt inte efter vul. Slemhinnan är väldigt lättirriterad under graviditet och för många kan glidmedlet man använder vid vul irritera lite extra vilket kan ge färgade, slemmiga, flytningar efteråt. Hade själv blivit jätteorolig, men det behöver alltså inte vara farligt alls.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Daniella: Trombyl kan absolut hjälpa; googla på Lennart Blomqvist (forskare/läkare i Borås) och läs om hans studie. Hoppingivande.
    Men nej, det är absolut inte samma sak (trombyl och fragmin/innohep). Tycker gott att du kan testa med bara tromyl, det har hjälpt MÅNGA.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT:Fast det var ju dr LM som sagt att det var överkurs.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT: Shit, vilken kompetens vi har i tråden. *glad* Vi borde verkligen öppna egen mottagning. Vi kanske kan locka till oss dr LM, dr, MH och någon till också?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    TantTingeling skrev 2010-01-13 15:01:01 följande:
    Bettan: Ja, fast min tanke var ju att går man hos dr. LM så får man lågmolekylärt heparin oavsett, så kvittar det ju hur många tusen prover man tagit
    Ja, typ... Och så mår man allmänt bra av att träffa honom också.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

icka: Haha, ja han är ju självskriven. *host*. Kanske att göra försök på istället för att plåga råttor.

TT: Hoppas nu bara att jag är fortsatt välkommen till honom bara. Han har tydligen tvingats bli mer restriktiv. Fast blir jag nobbad, OM jag nu någonsin blir gravid igen, så bryter jag ihop på allvar.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Tänker som icka att de flesta mf egentligen varit ma, men att vi numera ofta upptäcker missfallen innan man börjat blöda ut = ökat antal ma. Fast visst kan det vara vanligare att kroppen har svårt att "fatta" pga av olika orsaker. Hmm... Inte funderat så mycket på det tidigare.

Pinglan: Där hör man, fråga gärna din läkare mer om det. Lät spännande.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Irma skrev 2010-01-14 20:48:17 följande:
    Alla: Slänger ut frågan om bidrottningele igen då ingen svarade. Tar man det fram till plus? Om man läser om bidrottningele så står det ju att man inte ska ta det vid en graviditet. Hur gör ni som tar det?
    Jag vet faktiskt inte hur man "skall" göra, men första månaden körde jag till mens och andra månaden till ÄL. Vet tyvärr inte vad som är "rätt", men tänker att till ÄL väl är mest troligt.
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13