Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
feia: Stort grattis. Vad härligt! ![]()
feia: Stort grattis. Vad härligt! ![]()
MB: Härligt!
Önskar att man var lika bra på god omvårdnad i VGregion, men det tycks inte vara något som prioriteras här. I vart fall inte vad gäller vår patientgrupp.
Bling: Stort lycka till inför Londonresan!!
irma: Låter lovande.
Jag är helt under isen just nu, så jag försöker låta bli att skriva för mycket. Fick mensen i onsdags och senare den dagen fick jag ta bort min älskade hund; kan ju säga att barnverkstadens alla bekymmer försvunnit helt bakom den stora sorgen.
Pinglan: Beklagar förlusten.
*kram*
odd: Snarare så har ju pojkar svårare att klara sig; det sker mycket fler spontana aborter av pojkfoster/-embryon än av flickdito.
Däremot finns det ju hypoteser om att en kvinna som fått en pojke tidigare skulle ha större risk för missfall (fast nu minns jag inte om det är missfall rent generellt eller bara en, ytterligare, ökad risk för framtida pojkar).
En del kvinnor har ju, enligt samma teori (?), svårare för pojkfoster (en ökad känslighet) vilket då väl skulle innebära oerhört mycket större risk för mf om pappan envisas med att dela med sig av en Y-kromosom. Bara spånar...
S1R1: Medrol är väl kortison; ungefär som prednisolon? Pred är det ju rätt många som tar.
jazzy: Ja, vem vet.... Man kan kanske gräva mer efter mer info.
Grattis Irma!
Odd: Maken till empatibrist och bristande taktkänsla!
Förstår mer än väl att du inte vill träffa dem och inte bjuder dem på kalaset så som de uppfört sig. Hua!
*vinkar* till alla.
Mrs Sara och Irma: Håller tummarna.
Pinglan: Jobbigt med begravning.
Kontigt med blödning och mysko utslag på stickorna. Vet tyvärr inte vad det kan tänkas vara, men jag får ofta litelite utslag på stickora först någon dag, sen avtar de i styrka och sen kommer det tillbaks -starkt- vid äl. Vet inte vad det kan bero på vare sig i ditt eller mitt fall. Våra kroppar är konstiga....
Bling: Hur är det med dig?
*vinkar*