• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Pinglan: Fortsätt testa; ta hellre på dagen än på morgonen också.
    Ja, berg-å-dalbanan vet jag allt om. Usch och fy. På Liseberg är den kul, men det är jobbigt att åka den 24/7..
    Här händer inget nytt alls....

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: Jisses vad spännande. Du berättar väl sen? Hoppas hoppas de hittar något som de kan hjälpa till med.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Så där, vi saknar henne sjukt mycket och har ännu inte förmått ta bort någon av hennes saker. Gör så ont när jag tänker på henne, hon var verkligen som ett barn för mig. Hade varit med mig i vått och torrt i många år och jag var ju med när hon föddes och fick hjälpa till att göra rent henne då. Ont ont ont gör det...

I övrigt är det så där, har börjat med antidepp på uppmaning av min psykolog och min läkare. Kan erkänna att jag tänkte på kapitlet i Beers bok när jag gick med på att testa det. Vi försöker dock ändå denna månad eftersom vi hade ställt in oss på "ÄL-lekar", men sen blir det paus ett tag för att ge medicinen en chans att verka ordentligt.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Hon verkar ta det rätt bra. Har varit riktigt lugn faktiskt, men just idag väldigt gnällig. Går runt som en osalig ande och tittar överallt. Hänger mig i hasorna mest hela tiden. Kan ju vara löp på g också...

Ja, jag hoppas ju att det skall ge något. Om inte annat det som dr Beer avsåg. Tänkte väl testa något halvår eller så, men får se hur det känns längre fram...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

DND: Spännande. Så nu finns det ännu något mer man kan se sig om i stjärnorna efter.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    EMND skrev 2010-02-14 11:26:59 följande:
    Aha, oh jag har pratat om detta med dr B samt läst  på nätet. Det är mycket vanligare med Dex utomlands. Det räknas att den är 10 ggr mer effektiv och att 5 mg prednisolon motsvarar 0,5 mg dex. På flera utländska forum ser man att kvinnor blev gravida med dex i stor utsträkning. Det är mer eller mindre vanligt efter AD också. Hos oss finns inte tabletter på 0,5 mg utan som minst 1,5 men man kan dela dem. Jag testar det nu men ska nog switcha till prednisolon när det tar sig.
    Men var får du det ifrån? Det står ju på fass att det inte finns i Sverige? Eller finns det kanske något snarlikt ist?
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Äsch, jag läser ju som en anka. Bortse från mitt sista inlägg.. Har inte vaknat ännu...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

TT: Tips om hur man får någon att skriva ut det? Vi skall ju ta paus från verkstaden efter det här försöket och det vore kanske värt att testa vid omstarten sen...

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13