Stänga in katt i mörkt badrum?
Har en fråga, hoppas nån kan svara... Får man enligt lag stänga in en katt i ett mörkt litet badrum utan fönster?
Har en fråga, hoppas nån kan svara... Får man enligt lag stänga in en katt i ett mörkt litet badrum utan fönster?
Hittar ingenting i djurskyddslagen som säger att det skulle vara förbjudet, så att anmäla tror jag inte är någon större idé.
Hur många katter handlar det om, och hur stort är badrummet i kvadratmeter ungefär? Mina tre katter sover i badrummet, dock är det ett stort badrum med fönster.
Okej. Ja rummet är jätte litet. Får plats en toalett, handfat, och ett badkar golv ytan ja den finns knappt. Det är så man har nånstans att stå mellan mitt i mellan handfatet och toaletten. Så golvytan i mina ögon finns knappt. Dem satt mot varandra på toalettsitsen när jag va dit. Hemskt i mina ögon.
Det finns lag på att det ska finnas ett fönster men är det bara under natten så är det ingen fara. Katten hade ju dessutom sällskap. Kanske kunde de skaffa en nattlampa till toaletten?
Jag har en avelskatt som jag har instängd på en toalett utan fönster under nätterna eftersom han kissar på fel ställen annars. Jag har svag belysning, mat, vatten och sovplats åt honom så han klarar sig bra. Dagtid har han sällskap hela tiden.
Utan att gå in på saken om badrummet så herregud, katter ser ju i mörker så den biten är det väl inget hemskt med.
Fille Fjonkan skrev 2009-12-27 00:49:37 följande:
Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-12-27 00:52:39 följande: