• katmandu

Stänga in katt i mörkt badrum?

Har en fråga, hoppas nån kan svara... Får man enligt lag stänga in en katt i ett mörkt litet badrum utan fönster?

• Svar på tråden Stänga in katt i mörkt badrum?
  • Starkast
    UmmAlina skrev 2009-12-30 11:07:29 följande:
    Min fråga är då varför inte bara stänga sovrumsdörren? Då skulle ju katten kunna vara runt i resten av lgh utan att störa dig och och dit barn.
    För att höra barnet kanske?
    Att stänga in katten istället för barnet är en rätt sund inställning  
  • Kastrull
    Starkast skrev 2009-12-31 10:32:32 följande:
    För att höra barnet kanske? Att stänga in katten istället för barnet är en rätt sund inställning  
    Om man själv befinner sig i sovrummet tillsammans med barnet så måste det allt vara en osannolikt röjande katt för att man ska missa att barnet låter...
  • Fille Fjonkan
    Kastrull skrev 2009-12-31 15:46:09 följande:
    Om man själv befinner sig i sovrummet tillsammans med barnet så måste det allt vara en osannolikt röjande katt för att man ska missa att barnet låter...
    Det omtalade barnet sov i eget rum.
  • Starkast
    Kastrull skrev 2009-12-31 15:46:09 följande:
    Men i detta fallet hade barnet eget sovrum.
  • UmmAlina

Haha får väl skaffa babyvakt då så hör de barnet. Man stänger inte in en katt i ett badrum....

• rasajj
    UmmAlina skrev 2009-12-31 16:28:10 följande:
    Haha får väl skaffa babyvakt då så hör de barnet. Man stänger inte in en katt i ett badrum....
    Det ar naturligtvis battre att stanga in babyn..
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • UmmAlina
    rasajj skrev 2009-12-31 16:35:43 följande:
    Det ar naturligtvis battre att stanga in babyn..
    Vet inte om du är sarkastisk nu. Men ja, man kan väl använda en babyvakt om man låter barnet sova i annat rum.
    Jag tycker det är fel att stänga in ett djur på det viset.
  • rasajj
    UmmAlina skrev 2009-12-31 16:39:40 följande:
    Vet inte om du är sarkastisk nu. Men ja, man kan väl använda en babyvakt om man låter barnet sova i annat rum.Jag tycker det är fel att stänga in ett djur på det viset.
    Eller sa kan man stanga in katten, med lada och vatten och ev. mat. Och det ar ocksa helt ok. Jag tycker inte det ar ok att stanga dorrar om barnen for att ett djur ska kunna strova fritt.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Starkast
    UmmAlina skrev 2009-12-31 16:39:40 följande:
    Vet inte om du är sarkastisk nu. Men ja, man kan väl använda en babyvakt om man låter barnet sova i annat rum.Jag tycker det är fel att stänga in ett djur på det viset.
    Tycker då det är betydligt mycket mer fel att stänga in ett barn än en katt.
  • Fille Fjonkan
    Starkast skrev 2009-12-31 22:24:17 följande:
    Tycker då det är betydligt mycket mer fel att stänga in ett barn än en katt.
    Jag håller med! Men å andra sidan, om barnet ändå inte kan komma någonstans eftersom det sover i spjälsäng, så kanske det inte gör någon större skillnad för barnet om dörren är öppen eller stängd.

När vi hade katter och barn stängde vi in oss om nätterna. Barnen fick inte egna rum förrän katterna hade flyttat/avyttrats (pga allergi/astma). Att stänga in katterna om nätterna är ett alternativ som vi faktiskt aldrig ens kom på.
Svar på tråden Stänga in katt i mörkt badrum?