Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Probiomax innehåller citronsmak från apelsinolja så det är kanske inget för citrusallergiker. Beroende på hur känslig man är. Annars är de goda och bra och killarna gillade dem på den tiden jag fortfarande våga ge dem det.
Jag prenumererar på Råd och Rön och i senaste numret var det en insändare ang att d-dropparna innehåller butylhydroxianisol. Ett konserveringsmedel som är känt för att vara allergent och kan ge humörsvängningar och hyperaktivitet hos barn. Svaret var ett urvattnat att det ju är godkänt i EU och att vi i Sverige minsann gett (A)D-droppar sedan 1973. Som om det hjälper de som har reagerat sedan dess och inte vetat om det ...
Matas D-droppar funkar bra! Problemet är att komma ihåg o ge, eftersom dom står i kylskåpet...
var får man tag på dessa matas d-droppar??
Detta har nog inte så mkt med allergi att göra men måste fråga ändå eftersom många här tyvärr har barn som varit sjuka en hel del.
Min sin på 14 månader (han som inte tål mjölk o soja) har fått magsjuka o har haft det i ca 2 dygn nu. I morse upptäckte mannen och jag att han var KNALLBLÅ om läppar, tå-och fingernaglar samt lite fläckvis i ansiktet...
Det har sedan kommit och gått hela dagen (men mest på läppar och på kinder). Han är inte blå hela tiden men rätt ofta under dagen.
Någon som varit med om samma?? Nåt man borde oroa sig för?? Han verkar inte ha problem med andningen (mer än sitt vanliga rossel).
Hans f d röda kinder är numer lite melerade i blått...