Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Frisören, usch vad otäckt! Skönt att det gick bra tillslut.
Har hon reagerat på sojalectin tidigare så är det väl risk att det är det. Lurigt om det är oljor. Det sägs ju som sagt att är det kallpressat så kvarstår mer protein än i raffinerade, och de är "rena", men jag och min son reagerar på saker som det inte ska vara vete i enligt producenter (han allergisk jag glutenintolerant) så är man känslig så är man känslig...
Palmolja och kokos hör det ihop. Alltså tål man palmolja om man tål kokos?
Det som var så konstigt för mig var att läpparna vas SÅ mörka- blå (hon var ny inhalerad!) och hon hade inga ordentliga indragningar det var sådär nja... Kanske lite, eller? Hur kan Saturationen sjunka så mycket utan att hon pompenserar m indragningar?! Det förstår jag inte alls. Saturationen måsta ha varit ganska illa eftersom jag vet att hon vanligen inte blir blå över 89%. Men ändå lekte hon ju? Ska vi förresten ge Aerius idag igen? Tänkte om det finns kvar i kroppen? Isf. blir det ju vid 19 innan läggning ikv. Tänkte på sena reaktioner mm.
Tack för ditt svar. Jag avvaktar. Jo, vi har fått ge tredubbeldos n¨ågra ggr på läkarens inrådan då hon hade det som värst med eksemen och klådan i ögonen. Dock tycker jag inte att två eller tre doser gör någon större skillnad.
Frisören: *ryser* Vilken hemsk reaktion, jag hade blivit helt skakis! *kram*
Som något positivt vill jag tipsa om något jag såg annons på idag... probiotika utan det mesta och det finns gratisprov att beställa...
http://www.probiomax.se/
Åååå vad bra Angel, TACK!
Tänkte faktiskt fråga om det. Vi kör ju på Sempers magdroppar. Hörde att man kan gå över i kaplsar och undrar då om någon vet vilken sort? Från vilken ålder? Med Probiotika alltså
Skit också! Nu är sonen helt prickig igen!
Som röda utslag med finnliknande prick i sig. Men han är inte helt täckt, som nässelutslag över stora partier utan det är lite här och var över mestadels benen.
Ingen aning återigen vad han fått i sig. Om det inte är så att han inte har fått i sig något han inte ska. 
Dock åt vi champinjoner i lördags kväll och han ville smaka. Det kom ner och kom upp direkt med en dl saft... Sen kliade det massa i munnen och han höll på att harkla sig och ja, min första reaktion var att det var allergiskt i och med att han reagerade likadant på t.ex Kåvepenin, det vände precis när han svalt...
Han fick som sagt aerius och nu är han helt prickig, men det är ju två dygn efter...
Bläää.
Alternativet är en snabb reaktion på Felix potatisplättar (av druvsocker). Tycker att det kliar i mitt ansikte också, så..
Men har mailat dem i alla fall för att höra efter om det är vete.