Blå Flygare skrev 2010-03-01 10:45:30 följande:
Med tanke på att hon fått det innan verkar det ju misstänkt, men jag vet inte på vad i det hon skulle reagera. Kan det vara en extrem form av paltkoma? Hade det varit reaktion på glukossirap skulle hon rimligtvis reagera starkare på annan mat hon äter, samma med fetterna. Sen är det emugleringsmedlet jag inte känner till. Funderar på varför vi inte fått den, vi har andra. Vår dietist sa att det inte fanns några fettpulver utan mjölk. Men vår dietist är inte känd för att ha koll S har ist fått två drycker hon totalratar (den ena säger hon är god, men det har så gräddig koncstens så jag tror det är det som sätter stopp för hon dricker den inte ändå) och ett pulver som jag blandar i vällingen och en del annat.
Nej, hon hade inte fått den tidigare. Första ggn var på fredag kväll.
Vi var hos läkaren nu och hon har tappat ännu mer i vikt. Nu ligger hon nästan - 2.5 innan låg hon + 1.2- 2. Längden är också still.
Vi fick Nutramigen. Ska börja med den imorgon. Tror inte att det blir poppis, men det fanns tydligen andra man kan få ist om Nutra inte funkar så det känns hoppfullt.
Om inte vikten vänder snart så ska vi enbart ge Nutra och sedan provocera ämne för ämne... Känns som att det kommer bli bra till slut även om vägen dit känns lång idag.
Hon verkade iaf jätte bra och hon ska prata ihop sig med H:S läkare på lung/allergi mott. Det känns också bra, så att dom inte säger olika hela tiden!
ELI: Förkylningsastma kan ge olika symptom, allt från akut andnöd till enbart hosta! Bara så du vet. Du kan läsa mer om det på
www.astmainfo.com . Min stora tjej fick och får också blå läppar särskillt vid måltid. Vi gjorde ett EKG coh det visade inget.
Det är lätt gjort, liksom ett Svettest för CF och man behöver inte skämmas för att man säker vård!
Blå myran: "Kan det vara en extrem form av paltkoma?" Vad är det? Tack för ditt svar!