Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
jag försökte hitta något om glukosbelastning i fass men jag kunde inte hitta. VEt du vad preparatet heter?
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7
på denna sida kan du ju "fråga om läkemedelet" så kan du fråga vad det innehåller kanske?

Helt underbar är den iaf. Lade direkt i bokmärken. Allt känns så omtumlande för oss. Och som det står i bloggen: Fokus på det man faktiskt KAN äta och inte tvärt om.
Vi ska ju ev. köra en elimineringskost 4 veckor med enbart nutra osv. Någon som har gjort det? Provocerar man då på sjukhus eller kan man ta det hemma? Ja, förutom de tunga allergenen då´rå, dom förstår jag att vi får ta på KS.
Känns så trist för hennes skull. Hon blir utanför hela tiden=(. Alla andra kan och får men inte hon. Kan inte gå ut när det är kallt, kan inte äta på kalas osv.. Tur är att hon är liten och inte har fått så mycket sådana vanor än (som tårta tex.) på gott och ont, kan ju inte förklara heller å andra sidan.
Var hos läkaren igår och fick med. jag mår så dåligt att jag fått magkatarr och det mår ju inte barnen bra av heller. Att ha en mamma som mår dåligt och som är orolig menar jag... Nä, bloggen var ett litet ljus i ett mörker, som det känns just nu. Tar lite tid innan jag landar, men när jag gör det så vet jag att jag landra på båda fötterna iaf=)
Ang. CF så frågade någon. Min H har blivit testad för det vid 2 tilsällen. Det är ett enkelt test där man stimulerar fram svett hos barnet och mäter salthalten. Hon hade ett konstant rossel, lät som en kaffebryggare och högt! Våldiga problem med andningen och låg på sjukhus ofta. Till symptomen hör också kraftiga diareér. Det är en väldigt ovanlig och genetisk sjukdom och inget man ska oroa sig för i onödan om man säger så