• Mjufs

Chips till en 2-åring???

Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag.

Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...

Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?

• Svar på tråden Chips till en 2-åring???
  • Midka
    Sannlycke skrev 2010-01-05 19:56:51 följande:
    Har också en matvägrare som gått ner i vikt i perioder under sitt första levnadsår..Han får äta alla chips han vill, bullar och kakor med, godis däremot är jag inte så förtjust i, choklad möjligtvis men det andra känns mest som kemikalier. Kanon med riktigt feta och kolhydratrika chips till en spinkig liten kille.
    Har du provat koka knäck och/eller göra chokladbollar? Hembakade bullar är oxå dundermat! Vår lille brukar föredra egengjort.
  • Velour

Men sitter ni här och ger varandra tips om hur man kan misshandla sitt barn på olika sätt???

Analysera mera!
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-05 20:03:11 följande:
    Men sitter ni här och ger varandra tips om hur man kan misshandla sitt barn på olika sätt???
    {#lang_emotions_surprised}
    Bara för att du är ett pretto!!!
    {#lang_emotions_surprised}
  • Velour

Oj det där måste jag ta tag i innan nån gör en action!!

Midka och jag är trådvänner i en annan tråd, så detta var bara ett skämt från hennes sida. Vänligen anmäl EJ!!

Analysera mera!
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-05 20:11:23 följande:
    Oj det där måste jag ta tag i innan nån gör en action!! Midka och jag är trådvänner i en annan tråd, så detta var bara ett skämt från hennes sida. Vänligen anmäl EJ!!
    Vaddå???
    Anmäler folk utan att man får en chans att förklara? {#lang_emotions_undecided}
    Och om jag blir anmäld kan jag väl förklara till de som meddelar mig?

Ifall inte:
    Velour! Jag anser inte att du är ett pretto egentligen. Jag skojjade lite med dej bara.

(Så alla vet..... )
  • Redberry

Om det e så att han knappt kan gå så måste han varit runt året... Mina 1-åringar vet inte vad chips är men däremot Kex =) Men min nu- 3-åring vet gott och väl vad både chips cola och godis är...det visste han när han var två med... Japp jag hade kallat dig gammal modig! dina barn måste väl ändå ha samkat chips på kalas el? om de är så stora som 5!

Stolt mamma till 3-gossar
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-05 20:17:18 följande:
    Vaddå???Anmäler folk utan att man får en chans att förklara? Och om jag blir anmäld kan jag väl förklara till de som meddelar mig?Ifall inte:Velour! Jag anser inte att du är ett pretto egentligen. Jag skojjade lite med dej bara.(Så alla vet..... )
    Du anar inte vad folk är känsliga ibland. Vissa tror så starkt på att de är skyldiga att anmäla allting, så det blir absurt.

Nu kommer jag säkert att bli anmäld för att jag varit OT
    Analysera mera!
  • Eqz

Jag har aldrig hört om barn som dött av lite chips. Jag tror givetvis på att kontrollera sitt barns matvanor, men det får ju inte gå till överdrift. Om jag får äta chips och glass t.ex., varför ska inte barnet få det? Det är troligen farligare för mig, han springer ju omkring hela tiden, och växer... Men det får aldrig bli istället för att äta mat.

• mammahärochnu
    PennyD skrev 2010-01-05 00:22:59 följande:
    Fast droger kan man förbjuda...
    Ja du... droger är ju samma sak som chips, naturligtvis... {#lang_emotions_surprised}
  • Hägris

Dom kanske äter chips på söndagar.... *fattar inte problemet*

Barnet har lärt sig tigga saker det gillar och lyckads utmärkt.

Nåt kul, fyndigt och smart!
  • Eelle

vi har inte en "mys" speciellt en fredag kväll som alla kör med nu. på fredag kvällar är alla i min familj totalt slut så man somnar istället tidigt på kvällen.. ibland hinner vi inte med "myset" på lördagen heller så då kan de hända att vi tar det på söndagen istället.
    åh jag har två barn en som snart är 6 år, och en 3 åring (blir 4 i år)... kan ju säga att småsyskonen blir ju introducerade i godsaker tidigare eftersom deras syskon kanske får. man kan ju inte förbjuda ett storasyskon för att lillasysster är bara två år o inte får äta gott på en helg....
    sen betyder inte det att barnen i den familjen får godis varje dag eller väldigt ofta... eller hur?

mamman hade kanske lovat ngt gott om de skulle iväg o göra något, då valde ungen tydligen chips??!! vad är det för fel i det??
    tycker det är bättre med chips än godis som det är så mkt färgämnen och annat konstigt i.

sen så tultar inte en 2/3 åring längre. tultar gör man när man precis lärt sig att gå och är runt 1 år.

• HippYgirl

här äter barnen allt "onyttigt", väldigt svårt att inte låta 1 åringen få när storebror får. helst hade ja väntat men ibland blir det lite svårt :) men dom får ju absolut inte vilken dag som helst och kanske 1 gång i månaden.

• singer
    Midka skrev 2010-01-05 19:45:12 följande:
    Drinken är ju det bästa! Barnen bli så lugna då....
    Hahaha, ja ok...ja jag vågade bara inte skriva ut det
Svar på tråden Chips till en 2-åring???