• Mjufs

Chips till en 2-åring???

Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag.

Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...

Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?

• Svar på tråden Chips till en 2-åring???
  • aleksa98

Ts
    När jag var 10 hade jag nog ALDRIG varit på Mc Donalds hahaha kan väl ungefär jämföras med att du inte visst vad chips var förrän du var 5-6.  Idag har man ungar på Mc Donalds fr det dom föds ju haha en 1 åring som sitter o tuggar på en pommes, saker o ting förändras lixom.
    Det e bara o göra så som man tycker e rätt, när man får egna barn o skita i vad andra gör
    Åsikter får man alltid ha men i många fall till ingen nytta eftersom folk gör som dom vill ändå

• beadis
    Duudi skrev 2010-01-04 11:28:58 följande:
    Jag trodde den här låg i sandlådan.
    Ja, men eller hur
  • tebax

min 1 åring har fått smaka. Ser inga problem att ge någon gång ibland sålänge det inte blir varenda helg.

• SunnyBunny

Min dotter äter som sagt inte chips för vi har helt enkelt inte ätit sånt när hon är vaken . Men är ni inte oroliga att barnet får i sig för mycket salt från chipsen eller kanske bara jag som nojjar;)

• tebax

jag brukar stryka av med handen innan så lite av saltet försvinner. Sen får han ju bara smaka lite, det är ju inte så att han äter en påse själv direkt :-P

SunnyBunny skrev 2010-01-04 12:43:49 följande:
    Min dotter äter som sagt inte chips för vi har helt enkelt inte ätit sånt när hon är vaken . Men är ni inte oroliga att barnet får i sig för mycket salt från chipsen eller kanske bara jag som nojjar;)
  • Lantismamman75an
    Miss Maya skrev 2010-01-04 12:22:17 följande:
    Min dotter skulle nog kunna få smaka på chips om jag åt. Och därmed kanske hon lärde sig hur påsen ser ut också och därmed skulle hon kunna känna igen den i affären. Och lite chips är väl inte hela världen? Barnet lär ju inte äta det varje dag.
    Så känner jag med Dessutom så skulle jag inte bli upprörd över en sån sak. Däremot föräldrar som är dumma mot sina barn!
  • chivasregal
    linjes skrev 2010-01-04 12:19:59 följande:
    Vem fan bryr sig i vad andras ungar får äta,det är väl knappast ditt problem
    bra svar tycker jag {#lang_emotions_demon}
  • Dripknot
    Umm Elias skrev 2010-01-03 21:18:42 följande:
    jag måste säga att jag är otroligt trött på barnlösa människor som ska lägga sig i andras uppfostran och deras barn.
    Håller med. De bästa föräldrar som minsann både kan allt och vet bäst är de som inte har egna barn själva. Jag var precis likadan innan jag fick min dotter, dömde ut föräldrar till höger och vänster. Ty jag skulle minsann AAAALDRIG ge mitt barn sånt eller låta barnet göra si eller så. Det är en annan sak när man själv sitter där med ett barn på heltid och orken, tålamodet och hoppet tryter. När situationen blir desperat och näst intill ohållbar. Då är det extremt lätt att frångå sina tidigare ideal om vad en bra förälder bör göra, köpa eller säga.

Jag brukar säga att jag som förälder blev precis som jag trodde fast helt tvärtom.
  • Aleida

Det är ingen 2-3-åring som dör av att äta chips ngn gång ibland. Du vet ju knappast vilken kosthållning den familjen har till vardags?
    Det är inte heller direkt konstigt om barnet vet vad sakerna i butiken heter, det vet man i den åldern...

• LummePrinsessan

Min son älskar chips!

Jag har försökt att hålla honom från godis så länge det är möjligt, men det har dessvärre inte gått så bra.

Svar på tråden Chips till en 2-åring???