• Mjufs

Chips till en 2-åring???

Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag.

Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...

Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?

• Svar på tråden Chips till en 2-åring???
  • banansmoothie
    LummePrinsessan skrev 2010-01-04 14:13:00 följande:
    Min son älskar chips! Jag har försökt att hålla honom från godis så länge det är möjligt, men det har dessvärre inte gått så bra.
    Haha, samma! Han har 6 kusiner som gärna bjussar .
  • Trulsa00

Låter som någon med ett barn skulle skriva.....

• Lady Dahmer
    Mjufs skrev 2010-01-03 21:08:54 följande:
    Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag. Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?
    innan jag fick barn så lät det; "mitt barn ska minsann inte få godis förräns hon är TIO! Och inga chips och ingen läsk och bla blablaaaa" gärna med lite fördömande ton.

Nu är min unge inte ens två och har hunnit med att smaka chips, läsk, glass, after eight (jävlar vad ögonen ploppade ut) skumtomtar och massa annat.

dock så skulle jag aldrig köpa en godispåse eller chipspåse eller dylikt åt na, men smaka har hon fått.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Spartacus

min dotter har fått smaka chips nån gång sådär, ser inga problem i att man låter barn smaka, det är riktigt kul att se deras reaktioner så länge det inte handlar om några mängder och alltid så är det nog lugnt!

• Velour

Vad skulle kunna hända om en tvååring fick i sig lite chips ibland? Det där var en riktig överdriven reaktion från TS.

Analysera mera!
  • idacathrine

Sköt dig själv och skit i andra {#lang_emotions_wink}

• electronica

Med tre äldre syskon känns det ganska orimligt att min tvååring aldrig skulle smakat på chips. De gångerna de väljer en chipspåse som lördagsgodis (de delar då på en påse) så brukar han få en sådan där liten plastskål från IKEA med några chips i, och det är han alldeles tillfreds med, och jag ser inte skadan med det öht.

Och i TS exempel, de skulle hem till moster, de kanske skulle ha någon form av kalas eller myskväll, detta behöver ju inte innebära att barnet lever på chips 365 dagar om året.  ;)

• UpsyDaisy

Min dotter får smaka allt jag äter. Köper inte själv godis eller chips, men ofta när vi är hos morfar så står det en skål chips/godis/nötter framme. Helt ok att smaka lite tycker jag.

• lingonben

Hemskt .. och på en söndag ..

Ironi .. är det som ska få mig levande genom 2010 .. också
Svar på tråden Chips till en 2-åring???