• Mjufs

Chips till en 2-åring???

Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag.

Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...

Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?

• Svar på tråden Chips till en 2-åring???
  • Gulsåpa

Hahaha, gud så larvigt.

Låt barn smaka och äta onyttigheter, de kan inte leva isolerade från det hur länge som helst och då är det nog bästa att ha gett dem en sund syn på det i tid.

• beadis
    lingonben skrev 2010-01-04 15:08:08 följande:
    Hemskt .. och på en söndag ..
    Ja, usch
  • Matillin
    Trulsa00 skrev 2010-01-04 14:33:41 följande:
    Låter som någon med ett barn skulle skriva.....
    Eller inga barn som ts
    Jag trodde också en massa saker som jag inte lever efter idag innan jag fick barn
  • vimsan06

KAN INTE LÅTA BLI ATT FÖRVÅNAS OCH UNDRA HUR DU ENS HINNER REGISTRERA EN SÅN HÄNDELSE,HAR DU INGET VIKTIGARE ATT TÄNKA PÅ..

FÖRESTÄLLER MIG HUR DU GÅR OCH FUNDERAR OCH MUTTRAR FÖR DIG SJÄLV SOM EN BITTER STACKARS KÄRRING-  "NÄ SI DET DÄR VAR JU BARA FÖR MYCKET,VILKEN KARAKTÄRS SVAG FÖRÄLDER SOM LÅTER SITT BARN ÄTA CHIPS..OCH PÅ EN SÖNDAG DESSUTOM. HERREJÄSTANES VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG..DET HÄR SKA JAG GÖRA EN TRÅD OM,INGET MAN BARA KAN SLÄPPA I FÖRSTA TAGET..MÅSTE JU FÅ VETA VAD ANDRA TYCKER OM DENNA INCIDENT..

SKULLE INTE HELLER KOMMA PÅ TANKEN ATT KÖPA CHIPS TILL EN TVÅ ÅRING PÅ EN SÖNDAG. MEN SKITER I OM GRANNEN GÖR DET.

=/
  • Dripknot
    vimsan06 skrev 2010-01-04 15:48:09 följande:
    ingen drama queen det blev stora av misstag
    Ja för det tar ju flera minuter att trycka på en knapp?

*hallå*
  • sofieann
    tebax skrev 2010-01-04 12:42:04 följande:
    min 1 åring har fått smaka. Ser inga problem att ge någon gång ibland sålänge det inte blir varenda helg.
    Men varför skulle det vara ett problem om det blir varje helg?
  • linjes
    vimsan06 skrev 2010-01-04 15:48:09 följande:
    ingen drama queen det blev stora av misstag
  • Koloraturell

Det hade lätt kunnat vara jag och min unge. 

• 3barnsmor

min 1 åring vet precis vad chips och godis är
    Hon säger godis så fort hon ser eller hör att det börjar prassla

Svar på tråden Chips till en 2-åring???