• nerazzuri

Smisk

Vill höra era erfarenheter av smisk

• Svar på tråden Smisk
  • Anonym (inte 24/7)
    Anonym (VillHaSmisk!) skrev 2012-06-24 22:58:36 följande:
    Du tycker att den tråden är "helt missvisande", men avslutar med att "det ena är inte mer rätt eller fel"?
    Om du inte trivs med 24/7 så är det helt okej för mig. Men vad har du för anledning att rackar ner på de som faktiskt gör det?

Tips på läsning i ämnet:
    www.lessthanthree.se
    Jag rackar verkligen inte ned på dem. Ledsen om det framstod så.
    Men tråden är helt inriktad på 24/7 vilket kanske gör att den som läser tror att det är enda alternativet.
  • MsMagnolia
    Anonym (inte 24/7) skrev 2012-06-24 22:49:57 följande:
    Den tråden tycker jag är helt missvisande eftersom den pekar på 24/7-förhållanden och där många tycker att det är helt ok att mannen bestraffar kvinnan för att bordsduken ligger fel.

Det finns de som bara uppskattar det i sovrummet och det ena är inte mer rätt eller fel men det kan lätt bli en kraftig vinkling i den tråden.

Nu var det ju harmony som valde den tråden för att beskriva sin undergivenhet som blev ifrågasatt. Då är det ju i princip omöjligt för dig att avgöra om det är missvisande eller inte!
  • MsMagnolia
    Anonym (inte 24/7) skrev 2012-06-24 23:00:20 följande:
    Jag rackar verkligen inte ned på dem. Ledsen om det framstod så.

Men tråden är helt inriktad på 24/7 vilket kanske gör att den som läser tror att det är enda alternativet.

Jag tror inte att det finns någon som läser någonting och tror att det är enda alternativet. Så naiv är väl ingen? Det finns ju alltid en uppsjö av saker att välja mellan oavsett vad det gäller.
  • Anonym (harmony)
    Anonym (inte 24/7) skrev 2012-06-24 22:49:57 följande:
    Den tråden tycker jag är helt missvisande eftersom den pekar på 24/7-förhållanden och där många tycker att det är helt ok att mannen bestraffar kvinnan för att bordsduken ligger fel.
    Det finns de som bara uppskattar det i sovrummet och det ena är inte mer rätt eller fel men det kan lätt bli en kraftig vinkling i den tråden.
    Jag hänvisade till den tråden för att den beskriver ganska väl hur mitt perspektiv ser ut, eftersom jag blev ombedd att förklara. Frågeställaren trodde att det var osannorlikt att någon frivilligt vill vara undergiven utan att det handlade om min mans behov att utöva sin dominans, vilket inte stämmer alls överens med verkligheten.

Jag tror att det finns långt fler som håller sig till sängkammarsmisk än som använder smisk i andra syften.
  • Anonym (harmony)

OT kan hända, men rätt intressant att det ligger närmare tillhands att förmoda att det är mannens dominans som ger sig uttryck, och mycket svårare att förstå att kvinnan aktivt väljer att vara undergiven.

• Anonym (straffad)

Jag har ett behov av att få känna att jag blir bestämd över, att min kille bara bestämmer och jag har inget att säga till om, bara får bita ihop och finna mig i straffet han bestämt. Fast för oss har detta inget med sex att göra.

• MsMagnolia
    Anonym (harmony) skrev 2012-06-25 10:18:32 följande:
    OT kan hända, men rätt intressant att det ligger närmare tillhands att förmoda att det är mannens dominans som ger sig uttryck, och mycket svårare att förstå att kvinnan aktivt väljer att vara undergiven.

Ja, det är intressant. Personligen tror jag att de som har ett behov av att vara undergivna har svårare att få utlopp för sin längtan än dominanta personer har.
  • Anonym (harmony)
    MsMagnolia skrev 2012-06-25 11:26:15 följande:
    Ja, det är intressant. Personligen tror jag att de som har ett behov av att vara undergivna har svårare att få utlopp för sin längtan än dominanta personer har.
    Ja, det tror jag också. Det är svårt att ge uttryck för sitt behov, och dessutom gäller det att hitta rätt person att lämna över sig till, annars kan det bli väldigt fel.
    Många "oinsatta" misstar sig och tror att man finner sig i att bli kränkt och misshandlad, vilket absolut inte är fallet. Men risken finns om fel person tillåts ta kommandot. 

Jag som frivilligt och kärleksfullt lever underordnad min man tycker definitivt inte att någon (kvinna/man) ska behöva leva i ett våldsamt och förtryckande förhållande. Ingen har rätt att skada någon annan.
  • Anonym (straffad)

Tror också att det kan vara lättare att få utlopp för en dominerande sida. I vårt fall var det jag som förde in detta i vår relation o det tog ett tag innan han var med på noterna o vågade vara då hårdhänt som jag vill. Samtidigt hade han väl en lockelse till det fast han inte riktigt var medveten om det. Annars tror jag inte msn kan få någon att vara så sträng. Så fet kräver någon kombination av kärlek, omtanke och något dominant drag

• Anonym

Skulle behöva en man i närheten som bara är intresserad av att smiska mig! Min man går i te igång på det, men jag känner att jag behöver det mer o mer för varje dag! Är en olydig flicka!!!

• Anonym (straffad)
    Anonym skrev 2012-06-25 13:16:38 följande:
    Skulle behöva en man i närheten som bara är intresserad av att smiska mig! Min man går i te igång på det, men jag känner att jag behöver det mer o mer för varje dag! Är en olydig flicka!!!

Måste faktiskt fråga om vad då olydig? Är det för att din man skall inse att du behöver smisk. En vuxen person kan väl inte vara olydig, man bestämmer väl över sig själv. Som jag ser det är man olydig i relation till någon som en del i en form av rollspel. Olydig är inte verkligheten.
  • Anonym (harmony)
    Anonym (straffad) skrev 2012-06-25 13:37:24 följande:
    Måste faktiskt fråga om vad då olydig? Är det för att din man skall inse att du behöver smisk. En vuxen person kan väl inte vara olydig, man bestämmer väl över sig själv. Som jag ser det är man olydig i relation till någon som en del i en form av rollspel. Olydig är inte verkligheten.
    Hos oss kan jag vara "olydig" så tillvida att jag har vissa bestämda regler att hålla mig till och brott mot dessa är väl att betrakta som olydnad. Min man vill också att jag ska uppföra mig på ett viss vis, och om jag misslyckas med detta avsiktligt eller oavsiktligt får det konsekvenser, beroende på grad av "olydnad".

Kan tyckas jobbigt och omständigt med regler kanske, men jag tycker tvärtom, reglerna hjälper mig att strukturera mitt liv och underlättar för mig att behaga min man. Jag behöver ju inte gissa vad han önskar från mig.
  • Anonym
    Anonym (straffad) skrev 2012-06-25 13:37:24 följande:

Min olydighet består just nu i att jag onanerar 3-5ggr varje dag, fast att jag vet att jag inte "får" för min sambo! Mitt problem är att han inte förstår att jag menar allvar när jag säger att han ska smiska mig när jag inte lyder! O då jag verkligen njuter av attfå smisk vill jag hitta ngn som bara är intresserad att smiska mig i uppfostrings syfte! Lite som att ha ngn att bikta sig för!
  • Anonym (straffad)

Vadå inte får? Det kan väl inte han bestämma. Hade det varit av er satta regler som ni använder för att ge honom en amledning till att ge dig den smisk du vill ha, då hade det varit ok. Vi har satt lite regler som är satta så att det går arr undvika att bryta dem men samtidigt är de så att det är i princip omöjligt att undvika det helt. Det är också med avsikt- jag skall helt enkelt inte kunna undgå smisk även om jag verkligen försöker, det är inte meningen att det skall gå. Vill jag å andra sidan ha mer kan jag alltid bryta medvetet.

• MsMagnolia

Fick "smisk" ikväll igen! Fyra kvällar på sex dagar. Vi är inne i en BRA period! :)

• Anonym (harmony)
    MsMagnolia skrev 2012-06-27 00:33:57 följande:
    Fick "smisk" ikväll igen! Fyra kvällar på sex dagar. Vi är inne i en BRA period! :)
    Grattis! (-eller vad man ska säga!) Drömmer

Min man har den senast tiden fått en underbart skön telefonröst som ger mig pirr i hela kroppen!
    Oj vad det finns mycket jag behöver ringa och fråga om! ;)
Svar på tråden Smisk