• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • SeTa
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:41:37 följande:
    Vadå, menar du allvar? Har någon kissat i snön då den är gul? Du menar kissa som i urinerat alltså???
    Det är alltså en textrad från en gammal låt. I låten skulle man inte äta gul snö eftersom det betyder att någon har kissat där.
  • FreeForAll
    SeTa skrev 2010-01-05 16:45:40 följande:
    Det är alltså en textrad från en gammal låt. I låten skulle man inte äta gul snö eftersom det betyder att någon har kissat där.
    Men jag lovar att folk sa "ät inte gul snö" innan den låten fanns.
    Jag är PK, skjut mig.
  • Smoky Barrett
    SeTa skrev 2010-01-05 16:45:40 följande:
    Jaha, så det är påhittat? Jag menar eftersom det kommer ifrån en låt.
  • Dilong
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:48:23 följande:
    Påhittet var nog att uttrycket kommer från just den låten, vilket bevisas av Zappatexten som är av äldre datum.
  • listo
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:48:23 följande:
    Vadå påhittat? Djur (och människor) kissar i snö vilket gör snön gul, och det är inte helt aptitligt att käka upp fruset kiss.
    Traddiraddiraj
  • Smoky Barrett
    Dilong skrev 2010-01-05 16:52:21 följande:
    Påhittet var nog att uttrycket kommer från just den låten, vilket bevisas av Zappatexten som är av äldre datum.
    Men nu förstår jag inte. För mycket förvirring. Ni säger först att gul snö är urin, sen är det bara från en textrad i en låt och sen hänvisar ni till ännu en textrad. Jag förstår inte Zappatexten, kan någon förklara??
  • Smoky Barrett
    listoplisto skrev 2010-01-05 16:55:46 följande:
    Vadå påhittat? Djur (och människor) kissar i snö vilket gör snön gul, och det är inte helt aptitligt att käka upp fruset kiss.
    Men borde det inte smaka urin då?
  • Mizzz
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:56:15 följande:
    Men nu förstår jag inte. För mycket förvirring. Ni säger först att gul snö är urin, sen är det bara från en textrad i en låt och sen hänvisar ni till ännu en textrad. Jag förstår inte Zappatexten, kan någon förklara??
    Men, det är väl klart att snö blir gul om du urinerar på den, vad är det du inte förstår?
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • listo
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:57:08 följande:
    Men borde det inte smaka urin då?
    Jag har ingen aning, jag äter inte gul snö
    Traddiraddiraj
  • Dilong
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 16:56:15 följande:
    Tråden ligger _inte_ i sandlådan. Appråpå sandlåda, ät inte sand alls.
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!