Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Har någon av er koll vilken sorts rygg en pessoa paris sitter bra på?
Hade sadelprovare ut men hon hade ingen med sig
Attans för jag vill så gärna ha en.
Mitt sto rids i en kieffer donau nu (aj för den är aphård)
JohannaJ: nix. Har noll koll på sadelvärlden...
Jahapp. Igår satt svägerskan upp på sin unghingst. Vi har ingen paddock så hon och en tjej hade gått iväg en bit på en skogsväg där hon provade att sitta upp.
ehh..hon blev inte kvar där särskilt länge...han slängde genast av henne och sprang sedan hem.
Svärmor mötte upp hästen vid stallet och släppte ut honom i sin hage (hon törs inte hantera hästar..hästrädd) så där lyckades han sno in sig i sina tyglar som åkte över huvudet på honom när han nosade på marken.
Blev skiträdd...kutade iväg och tyglarna gick av.
Inte så bra första försök.....
Vaccinerade båda mina ponnyer härromdagen. Har nu fått de underbart härliga förättningsunderlaget. Inte ens hälften av beloppet är för vaccineringen. ![]()
Tackar tackar Nemia, det värmer!
Har varit hos H eft jobbet o fått honom vacc, 2a sprutan... Han låg o sov i egen box när jag kom, blev insläppt t sin mamma o fick dia lite. Direkt han var klar så stod han vid boxdörren o väntade på att få grimma på sig o visa vilken stor och duktig häst han är!
Sialch: Han är/har varit inne i sin 1a "fulperiod". Idag så blev det WOW! Vad snygg han äääär!
Är led i morgon, måste åka o beundra lite till!!!
Angel: När man har häst, så har man inga ekonomiska bekymmer
Behöver inte fundera alls på vart pengarna ska ta vägen...
Johanna: Oj då, hoppsan. Krya på dig. Ingen koll på sadlar här heller mer än att min funkar bra!
littlemum: Låter jättemysigt
Fru W: Ja, vad säger man... följetongen fortsätter. Tar mig för pannan o hoppas att ingen häver ihjäl sig. Å andra sidan skulle inte det "drabba" mig...
Johanna: Ajajaj, vet hur det känns, hade en elak inhyrning förr tillbaka, v-blods travare - den hästen föddes elak-hon var elak hela tiden, även elak nu som äldre sto.... hon placerade sina båda bakfötter över mina lår, seglade rätt in i staket och blev liggandes - man drog mig ut ur hagen tydligen, kunde inte gå på flera veckor, och mina lår hade en härlig nyans av fina färger.
Var med och hjälpte till när hon föddes, å tamefan direkt när hon kunde stå på benen och röra sig så gick hon till anfall ..... satans märr
Är inte så insatt i pessoa sadlarna, rider själv i A-Prestige sadlar, både dressyr och allround m hopp. Kan inga bomvidder eller typer av just Pessoa - men en kompis hade en & den låg på ett litet smäckert halvblod, men ingen aning om bomvidd mm...men antar att hon hade ngt mot smal bom iaf -för det behöver den hästen iaf.
angel: Ja, inga problem med att man vet vart pengarna tar vägen
känner mig onekligen lite fattig nu och mera hö + spån skall tas hem :)... hoppas jag slipper ngn veterinär på besök just nu iaf...
Fru W-borg: Be din svägerska att hon har hjälp när hon sitter upp, helst 2 st på backen där ngn leder hästen med låååååååååångt grimskaft & den andra hjälper henne upp, den hjälpredan kan sedan gärna gå på andra sidan hästen sedan m extra grimskaft, alltså då 2 som leder. Sätt på delta så sköter ryttaren allt själv men ledarna kan rycka in om det behövs.
Synd om det skall hända onödiga saker när man väl skall upp på ryggen, både för hästen och henne - säkerheten först av allt.
Usch!- var längesedan jag red in unghästarn nu
Fru X: Underbart och vilken underbar kille du verkar ha fått
kan man få se lite nya bilder på honom?
-24 grader här så det blir nog ingen ridning för mig, mina leder pallar tyvärr inte att rida när det är för kallt ![]()
Angelica: kastrera du någon av dina när vi prata om de sist? kommer du ihåg hur mycket det gick på ungefär allt som allt. För när jag gjorde de tillkom de ju massor av komplikationer så de blev ju mega dyrt. Fundera ju på att kastrera Tinker bebis, men kostar de för mycket så får de vänta.
Sialch: Inga nya bilder... har haft "fulperiod"
Har varit själv o grejat med honom, han vill sitta i knä = NÄRbilder
Hejsan!
Här har hästparken utökas med TVÅ hästar till
det ärminus 25 här och folk vill inte gå ut genom dörren och så säljer dom sin ahästar BILLIGT till oss ...
Hunden min opererades i torsdags för hon hade en tumör, en godartad !!! Så där blev jag nästan 2000kr fattigare... Och så ska 5 hästar få nya dojor runt om och min dator har kollapsat ... så detta blir en fattig månad för mig ...
JohannaJ ; Låter inte alls kul att bli sparkad av en häst(eller rättare sagt att jagvethur det känns)
Ang sadlar vet jag ingen ting om...
FruW; Kan du inte filma i smyg din svägerska när hon håller på med sin unghäst??? (jo jag vet att jaghar dålig humor)
littelmum; tur att ni inte har fryset vatten.. det har vi förutom i "tävlingsstallet"