• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • JohannaJ

lurkan: Jag skulle ha låtit hästen vila och gå i så okuperad hage som bara möjligt. Och eftersom jag lindar i tid och otid så skulle jag ha hästen lindad i hagen.

• Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:59:05 följande:
    Men de borde jag kunna fråga dom på Svenska arabhästföreningen?
    javisst
  • Fru X
    littlemum skrev 2010-01-11 13:08:27 följande:
    Har precis varit i stallet och fixat lite. Tog in V för att mysa/kolla igenom henne lite. Upptäckte då att hon har fått två ganska stora bitar av strålen, på ena hoven, uppfläckta. Det är liksom två flikar på sidan av strålen som är lösa. Är rädd att de ska fläckas upp mer? Eller att det ska fastna skit/sten eller något där som gör ont. Vad gör man åt det här? 
    Om hästen inte är halt: Ingenting.
    Den gör så. Den "ömsar skinn". Inget farligt. Hovis skär ren det som är löst. låt det vara.
  • Fru X

lurkan: VILA. Lång vila så den får läka ifred.
    Jag skulle inte linda i hage pga skaderisk.

Johanna: Spännande! Hur gammal är den?

• Fru X

cajasasmamma. Surt som f*n! hopas det vänder nån gång!

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-01-11 16:53:53 följande:
    lurkan: VILA. Lång vila så den får läka ifred.Jag skulle inte linda i hage pga skaderisk.Johanna: Spännande! Hur gammal är den?
    Fru X skrev 2010-01-11 16:50:23 följande:
    Om hästen inte är halt: Ingenting.Den gör så. Den "ömsar skinn". Inget farligt. Hovis skär ren det som är löst. låt det vara.
    Fru X skrev 2010-01-11 16:36:49 följande:
    javisst
    Håller med  i allt förutom att jag skulle linda även i hagen!! Jag har nästan alltid bandage på i hagen när mina hästar är i tvlingperiod.
  • littlemum
    Fru X skrev 2010-01-11 16:50:23 följande:
    Om hästen inte är halt: Ingenting.Den gör så. Den "ömsar skinn". Inget farligt. Hovis skär ren det som är löst. låt det vara.
    Ok, så bra! Tyckte att det såg ut att vara så mycket, men då är det ingen fara då. Tack för hjälpen! Är så mycket "nytt" man möter nu tillskillnad från åren i ridskola. Då missade man allt det här som jag gillar så mycket. Omvårdnaden och stallsysslorna.  
    Jag drar till stallet istället...
  • cajsasmamma
    littlemum skrev 2010-01-11 18:05:11 följande:
    Ok, så bra! Tyckte att det såg ut att vara så mycket, men då är det ingen fara då. Tack för hjälpen! Är så mycket "nytt" man möter nu tillskillnad från åren i ridskola. Då missade man allt det här som jag gillar så mycket. Omvårdnaden och stallsysslorna.  
    ja på ridskolorna missar man mycket.

Skräckupplevelse härifrån var en gång när min medryttare tog med sig en kompis. Hon hade ridit på ridskola i FEMår  , och jag sa att där är hästarna och sadlarna och tränsen hänger namnade i sadelkammarn. efter 30min kom jag tillbaks och hon hade inte fått på sadeln för hon visste inte hur man gjorde det {#lang_emotions_undecided}
  • JohannaJ
    Fru X skrev 2010-01-11 16:53:53 följande:
    lurkan: VILA. Lång vila så den får läka ifred. Jag skulle inte linda i hage pga skaderisk. Johanna: Spännande! Hur gammal är den?
    en tant. Född -99

Cajsasmamma: Skönt med en till lindare. Jag är ensam om att linda mina i hagen på våran gård när det är tävlingssäsong. TRor mig ha klarat många mindre skador med det.
Svar på tråden Hästtråden v. 11