Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Vilken hingst skulle ni betäcka detta sto med?
www.blup.se/sv-SE/horses/222193-dolores-xx
Spender S
Cagancho
Ordet är fritt.
Vill få fram en häst med hög ridbarhet och såklart fantastisk hoppteknik.
Behöver bola lite funderingar, är det någon av er som har erfarenhet av karprygg?? Positivt/negativt om de.
Det är ett vbl, va 155/160. Riden men inte på 1 år nu, körd men inte på något år.
Tror ni de blir svårt att sätta igång henne i både? Något man bör tänka på en extra gång? Och något som kan ge värk?
Oj vad det händer grejer...
Här händer ingenting! Vi har gått i ide i väntan på varmamre väder.
Badar bubbelbad, kör data o glider mest omkring = Lika bra att ha häst, då har man full sysselsättning Ja, utom nu då.
Johanna: Ingen aning vad man ska ta för hingst.
lurkan: Fatta ett beslut: Så har på håll (starka reservationer om att vara "dataveterinär") så har du två alt: Utred på klinik ELLER vila, Lång vila på minst ett par månader, kanske ett halvår/år.
Nemia: Ingen erf av karprygg, beror ju på benställ, halansättning, ja hela hästens exteriör. Har hästen stått ett år så skulle jag låta igångsättningen ta 3-4 mån beroende på hur gammal hästen är.
I helgen ska jag nog ut o rida. Ska bli SKIT skoj helt enkelt, så skönt att den värsta bitande kylan lagt sig så man kan komma igång igen.
Kommer inte kunna rida mer än helgerna just nu iaf, men de e en bra början iaf. Sen får vi se när det blir ljusare på dygnet om jag hinner rida på kvällarna oxå.
Idag kom en veterinär ut =) Hon trodde att det inte alls var så farligt med min lilla pålla. : ) Det är ju verkligen inte mycket hon visar, men hon böjde lite, klämde lite, och sa att två veckor ska vi börja med. Är det inte bra tills dess ska jag komma in så får vi ultraljuda. Hoppas hoppas hoppas att hon är "haltfri" om två veckor!
Och jag har fortfarande panik!! Jag MÅSTE rida, haha! Nu har jag inte ridit på fyra dagar, och det kryper i benen på mig. ; )
Kanske man skulle söka jobb på ett dressyrcenter? Hade vart nåt!
Jag väntar också på att kylan ska ge sig. I morgon! Har jag trott i 3 dgr nu. Ja, ja, det blir lite vintervila för hästarna.
Och själv gör jag inte nåt extra, bara går o drar. Kan ju vara bra att komma ihåg sen när man tycker att hästarna tar för mkt tid
Det är lika bra att vara i stallet... Gör inget extra hemma iaf...