Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Ja, vila får hon ju göra nu naturligtvis. Hon bev avställd i lördags. Hittade lite puls idag, så är ju lite orolig. Men hon får vila ett par dagar och så får jag kolla upp det om det inte blir bättre.
Men tänkte på hagen, hon ÄLSKAR den hagen hon har nu, massa roligheter i den och hennes två pojkvänner går ju med henne.
Ska jag ta ut henne ur den? Har ju en häst som hatar att stå själv, och kan ibland få för sig att springa ur hagen om hon inte ser sina kompisar.
Och den hage dom går i nu kan dom försvinna bakom ett träd, så jag är ju lite orolig för att hon ska springa igenom om hon inte ser dom. Vilket antagligen ger mer skador. :S
Linda i hagen kan jag inte bestämma mig om riktigt. Stallägaren som har mycket skadekunskap tyckte att jag skulle linda under natten, men just pga att lindorna KAN linda upp sig under dagen så är det bättre utan i hagen.
Dock är jag väldigt säker på hur jag lindar ben. Så det skulle fungera. Men skulle jag linda med fleecelindorna då, eller ta elastiska ridbandage? Vad tycker ni?
Får fundera lite till. Sist hon vrickade sig klarade hon sig utan bandage i hagen.
Tycker så synd om min lilla bebis. :(
En till som har lindor på i hagen om jag (hästen) är i behov av det, men har slutat att linda "ifallatt" om ngt händer.
Sedan travtiden hade ju alltid starthästarna lindor, men där började jag faktist ifrågasätta varför ALLA hästarna hade lindat, insåg snabbt att det enbart var 2 st av 24 som skulle behöva ha lindor. Fanns ngn till som svällde i under natten så den fick ju även vara lindad då.
Men har aldrig upplev att ngn har skadat sig då ngn linda ev har gått upp. (har inte vart med om att den har lossnat ngn gång).
MEn har man taskigt kardborre på lindan så slå ett varv runt med eltejp så sitter även den taskiga med kardborrebandet.
Själv använder jag back on track paddar och vanliga fleece bandage, men jag har ett par gamla lindor kvar sedan 80 talet som bara är super, lite mer stadga i dom än i fleece... suveräna lindor - håller formen än efter så lång tid.
lUrkan: Har jag varit dig så skulle jag beställa tid på klinik för ev riktigt koll, antingen med ultraljud el rönken. Kan ju vara ngt som inte här 100 % läkt, senskada eller annat. Men låter som en f.d. häst som jag hade för längesen, var likadan - den hade hovbroskförbening på ena fram, när hoven "broskade" sig så markerade han, men när hoven "vilade" var han normal men så fort processen körde i gång så markerade han...