• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • ModestyB
    Fru X skrev 2010-01-15 19:49:48 följande:
    Och du vill uppenbarligen inte höra andras åsikter... det är ok med mig, ha din åsikt i fred du. Hela avels-Sverige tycker att 4 år (som de fö hinner fylla) är en utm ålder på ett maidensto. Så sååå fel kan det ju knappast vara. Man ska INTE sätta mänskliga etiketter på djur med en massa tyckande: MIN åsikt..
    Jag sätter verkligen inte mänskliga etiketter på djur bara för att jag inte tycker som dig!? Det var av den aledningen jag sa att jag helst inte ger mig in i en längre diskussion ang. detta... Jag behöver inte få personliga påhopp av någon som inte delar min uppfattning, det betackar jag mig från.  Däremot så kan jag backa upp mina åsikter kring betäckning av unga, ännu ej färdigvuxna ston med källor, som jag skaffat mig genom 2 års etologistudier. Jag behöver alltså inte sänka mig till lägre nivåer och kommer inte att besvara dina inlägg hädan efter. Intresserade kan inboxa.
  • Fru X
    ModestyB skrev 2010-01-15 21:49:48 följande:
    Jag sätter verkligen inte mänskliga etiketter på djur bara för att jag inte tycker som dig!? Det var av den aledningen jag sa att jag helst inte ger mig in i en längre diskussion ang. detta... Jag behöver inte få personliga påhopp av någon som inte delar min uppfattning, det betackar jag mig från.  Däremot så kan jag backa upp mina åsikter kring betäckning av unga, ännu ej färdigvuxna ston med källor, som jag skaffat mig genom 2 års etologistudier. Jag behöver alltså inte sänka mig till lägre nivåer och kommer inte att besvara dina inlägg hädan efter. Intresserade kan inboxa.
    Så var det väl inte riktigt?
    JAG tycker inte attt man ska sätta mänskliga etiketter på djur.
    JAG OCH AVELS-Sverige tycker att 4 år är en mkt lämplig ålder att föla första gången.
    DU tycker att de är för unga OCH att ett högklassigt avelssto inte bör vara ett "rent" avelssto. SAMT att du inte vill diskutera detta mer.

Det är ok med mig.
  • Fru Wirenborg
    Fru X skrev 2010-01-15 19:52:40 följande:
    Javisst! O de ÄR verkligen tanter! De är 15-30 år äldre än mig. Men sååå kul vi hade vid fikat! Hakar nog på igen om det uppenbarar sig nån mer led fredag.
    fasen vad kul! *avis* haha

Idag ska jag ut och skritta! Nu är det ju igångsättning som gäller efter att han stått mer el mindre 5 veckor.
    Får se om jag får med mig tjejen med gamla ridskolehästen. Jag kände på den häromdagen och gallorna var mjuka och ganska stora...fasen..de hade ju gått ner men Hon har ju stått längre än min kuse nu så hon kanske behöver röra på sig lite.

Har dessutom fått höra av en som varit mycket på ridskolan där den stod och hon menade på att den stackars hästen varit mer el mindre halt JÄMT de senaste åren men ändå har den fått gå lektioner bara för att den var populär...

Usch..stackars häst. Jag undrar om den nånsin kommer att kunna bli helt bra?
  • Fru X
    Fru Wirenborg skrev 2010-01-16 09:01:52 följande:
    fasen vad kul! *avis* hahaIdag ska jag ut och skritta! Nu är det ju igångsättning som gäller efter att han stått mer el mindre 5 veckor.Får se om jag får med mig tjejen med gamla ridskolehästen. Jag kände på den häromdagen och gallorna var mjuka och ganska stora...fasen..de hade ju gått ner men Hon har ju stått längre än min kuse nu så hon kanske behöver röra på sig lite.Har dessutom fått höra av en som varit mycket på ridskolan där den stod och hon menade på att den stackars hästen varit mer el mindre halt JÄMT de senaste åren men ändå har den fått gå lektioner bara för att den var populär...Usch..stackars häst. Jag undrar om den nånsin kommer att kunna bli helt bra?
    Ska oxå ut nu. E skrittar o G går "promenaddressyr". Har varit hos H på fm, hämtar hem honom om två veckor!!!

Det kan nog bli bra med hästen om den får läka ifred. Många ger hästen 2-3mån, vissa sträcker sig till 5-6mån, när hästen om den ska bli helt bra kräver 9-12mån.
    Ger man hästen den tiden så brukar det mesta läka. Tålamod är förnamnet...
  • Yoyo123

Hittade den här tråden precis när jag öpnat en egen.
    En tjej som är uppstallad i mitt stall ska flytta sin valack och i det nya stallet blir hästen ensam kille så jag tänkte ge henne en grimma där det st"år kung i stallet" på, har sett det någonstans fast jag kommer inte ihåg var, kan någon av er hjälpa mig???

• Mystic noblesse

Är inte så aktiv här i tråden men jag följer er allt {#lang_emotions_wink} Imorgon kommer det en tjej som ska provrida min häst för och se om de passar ihop. Och gör de det så har jag lyckats få en medryttare Bebisen i magen är väldigt envis och vägrar komma ut. Försökte vräka den i onsdags men har hittills inte gått så bra

• Fru Wirenborg
    Fru x: två veckor kvar bara!! {#lang_emotions_sunny} spänningen stiger!!

{#lang_emotions_smile}Min häst gick bra idag..han fick jobba på lite i snö oxå.

Ridskolekusen visade sig vara halt. Nickade när den sätter ner v.fram.
    Mera vila för den...
  • Fru X
    Mystic noblesse skrev 2010-01-16 17:20:20 följande:
    Är inte så aktiv här i tråden men jag följer er allt  Imorgon kommer det en tjej som ska provrida min häst för och se om de passar ihop. Och gör de det så har jag lyckats få en medryttare Bebisen i magen är väldigt envis och vägrar komma ut. Försökte vräka den i onsdags men har hittills inte gått så bra
    Lycka till med bägge delar! Bra att nån håller koll på oss!
    Fru Wirenborg skrev 2010-01-16 17:55:22 följande:
    Fru x: två veckor kvar bara!!  spänningen stiger!!Min häst gick bra idag..han fick jobba på lite i snö oxå.Ridskolekusen visade sig vara halt. Nickade när den sätter ner v.fram. Mera vila för den...
    Spänningen stiger.... Det tycks dessutom vara stablil vinter = ok underlag för att våga släppa ihop. Längtar så! O Så börjar man tänka på allt som kan gå snett... :-/
    Lite ångestladdat är det allt...
    Härligt att du kommit igång m ridn: Tänk: höfterna bestämmer Takten, han ska rätta sig efter din rumpa...
    Låt riskolekusen vila, hur länge har den gjort det nu?
    Yoyo123 skrev 2010-01-16 14:27:56 följande:
    Hittade den här tråden precis när jag öpnat en egen. En tjej som är uppstallad i mitt stall ska flytta sin valack och i det nya stallet blir hästen ensam kille så jag tänkte ge henne en grimma där det st"år kung i stallet" på, har sett det någonstans fast jag kommer inte ihåg var, kan någon av er hjälpa mig???
    googlade lite o hittade det här, vet inte om det är till hjälp...
  • Fröken knopp

Hej!! tänkte be om lite hjälp....

Ska klippa, ej rycka en hästman i morgon, hur gör man?? jag e frisör men jag klipper ju bara människor...hihih
  • Fru X
    Fröken knopp skrev 2010-01-16 21:39:26 följande:
    Hej!! tänkte be om lite hjälp.... Ska klippa, ej rycka en hästman i morgon, hur gör man?? jag e frisör men jag klipper ju bara människor...hihih
    Vad är det för ras?
Svar på tråden Hästtråden v. 11