• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • angelofthedevil
    Nemia noj skrev 2010-01-13 22:54:07 följande:
    Kommer inte börja köra in han förrens tidigast i sommar har jag bestämt mig för, då är de varmt o skönt och förhoppningsvis några fler ljusa timmar på dygnet. Nu kommer man hem vid halv 4-4 och ska ge hästarna mat innan halv 5 då barnen ska hämtas. Och sen vid 19-20 då barnen somnar så är det kol svart ute, o då kan man lägga ner tanken om att pyssla med någon trött häst. Och han blir ju inte 2 förrenst i Maj
    Fast häst år räknar man ju från årsskiftet.
    Är ingen utav dem små inkörda då?
    Eftersom du skulle ha medryttare/fodervärd till G för du ej hann med honom låter de lite galet i mina öron å skaffa en till så du. Bara därför som jag undrar.
    Å shettis ÄR skoj å köra, trodde jag inte förut.
    *Pojke 070220* *Flicka 090721*
  • ModestyB
    JohannaJ skrev 2010-01-12 15:55:54 följande:
    Vilken hingst skulle ni betäcka detta sto med? www.blup.se/sv-SE/horses/222193-dolores-xx Spender S Cagancho Ordet är fritt. Vill få fram en häst med hög ridbarhet och såklart fantastisk hoppteknik.
    Gissar att det är en hypotetisk fråga med tanke på hennes ålder?
  • Nemia noj
    angelofthedevil skrev 2010-01-13 22:57:54 följande:
    Fast häst år räknar man ju från årsskiftet.Är ingen utav dem små inkörda då?Eftersom du skulle ha medryttare/fodervärd till G för du ej hann med honom låter de lite galet i mina öron å skaffa en till så du. Bara därför som jag undrar.Å shettis ÄR skoj å köra, trodde jag inte förut.
    Har ingen shettis som är inkörd, ingen sele, ingen vagn och ingen ekonomi att köpa sele o vagn. Dock har jag selar och vagn för stor häst men G är inte inkörd, han har vagn fobi.

Jag räknar åren efter när dom är födda OM jag vet när dom är födda, alltså Maj på C och O, April om den lilla behagar komma ut i rätt månad, G i maj etc etc.
    Därimot är lill-G i årsskiftet eftersom han är reggad kornsnings ponny med f datum 950101. 
  • Nemia noj

Just ja G vill jag ha någon som sköter eftersom hans rygg kräver mer än jag kommer kunna lägga på han NÄR jag väl börjar ta ihåll med C. Men eftersom jag valde sätta igång C i sommar nu, så behöver jag ingen hjälp med G förrens tidigast då.

Kom på att O är nog inkörd.. Men har fortfarande inge vagn eller sele, och tveksam med hennes badboll om den går mellan skaklarna

Vet att de e kul o köra shettis, min bonusbrors dotter tävlar på travet med sina små. Dom kan allt pina på bra dom oxå.

• Fru Wirenborg

Halloj halloj!

Fy fan vad slö man blir av att gå arbetslös. Suck. Jag kommer av mig helt..."orkar" inte ens städa hemma..haha

Red i måndags..märktes att han inte gått på länge för nu var han rädd för sin egen skugga! ( red med pannlampa) haha..så han höll på {#lang_emotions_dreamer} löjliga nordsvensk...

• littlemum

Lyckliga jag tog en kort liten promenadtur barbacka med V idag. Äntligen lite ridning

Jag drar till stallet istället...
  • Tonci

Jag hade jätte kul i stallet idag! : ) Eftersom jag inte kan rida min egen häst, så bestämde jag och en kompis att vi skulle prova att åka snowracer bakom hennes häst. Och det var SÅ kul! =) Har inte gjort det sen jag var liten. Underbart väder var det också!! =) Roligast var när hon satte av i galopp, jag tror jag skrattade så mycket att kinderna höll på att växa fast vid öronen. : ) Ibland så är det bra att få känna sig som barn på nytt. ; )

• Fru X
    ModestyB skrev 2010-01-13 23:01:33 följande:
    Gissar att det är en hypotetisk fråga med tanke på hennes ålder?
    3-årssto, är väl utmärkt att betäcka första gången?
  • ModestyB
    Fru X skrev 2010-01-14 22:17:26 följande:
    3-årssto, är väl utmärkt att betäcka första gången?
    Tja, hon är född någon gång under 2007 och det beror på vilken syn man har på saken, jag tycker de ston som betäcks ska vara helt färdigvuxa, fysiskt såväl som mentalt. Men vill man slita på en häst i onödan så kan man ju köra hårt o betäcka så snart man bara kan...
  • Fru Wirenborg

God förmiddag!

Här sitter jag med en ny H***s katalog ..fundrar på hur sommarsäsongen ska bli.

Hagen vi använt har ju fårstaket OCH taggtråd. Det är en hage som en såndäringa vandrarled går igenom. Frågan är ju nu hur sjutton vi ska lösa detta med taggtrådsförbud. Dessutom äger vi inte hagen så jag måste ta ett snack med ägaren om detta dilemma.

Och dessa flygande odjur då? ...som fullkomligt åt upp min häst trots diverse medel.
    Kanske han är väldigt känslig eftersom han fick stoora bulor som satt kvar länge på höstkanten innan de gick ner.

Ni som har erfarenhet av flugtäcken..vad tycker ni om dem? Vad tycker era hästar?
    Jag avskyr täcken! Men börjar seriöst fundra på flugtäcke för han måste ha lidit förra sommaren.

Snacka om att jag går händelserna i förväg..haha..men jag gillar at ha en plan.

Svar på tråden Hästtråden v. 11