Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Just ja G vill jag ha någon som sköter eftersom hans rygg kräver mer än jag kommer kunna lägga på han NÄR jag väl börjar ta ihåll med C. Men eftersom jag valde sätta igång C i sommar nu, så behöver jag ingen hjälp med G förrens tidigast då.
Kom på att O är nog inkörd.. Men har fortfarande inge vagn eller sele, och tveksam med hennes badboll om den går mellan skaklarna
Vet att de e kul o köra shettis, min bonusbrors dotter tävlar på travet med sina små. Dom kan allt pina på bra dom oxå.
Halloj halloj!
Fy fan vad slö man blir av att gå arbetslös. Suck. Jag kommer av mig helt..."orkar" inte ens städa hemma..haha
Red i måndags..märktes att han inte gått på länge för nu var han rädd för sin egen skugga! ( red med pannlampa) haha..så han höll på löjliga nordsvensk...
Lyckliga jag tog en kort liten promenadtur barbacka med V idag. Äntligen lite ridning
Jag hade jätte kul i stallet idag! : ) Eftersom jag inte kan rida min egen häst, så bestämde jag och en kompis att vi skulle prova att åka snowracer bakom hennes häst. Och det var SÅ kul! =) Har inte gjort det sen jag var liten. Underbart väder var det också!! =) Roligast var när hon satte av i galopp, jag tror jag skrattade så mycket att kinderna höll på att växa fast vid öronen. : ) Ibland så är det bra att få känna sig som barn på nytt. ; )
God förmiddag!
Här sitter jag med en ny H***s katalog ..fundrar på hur sommarsäsongen ska bli.
Hagen vi använt har ju fårstaket OCH taggtråd. Det är en hage som en såndäringa vandrarled går igenom. Frågan är ju nu hur sjutton vi ska lösa detta med taggtrådsförbud. Dessutom äger vi inte hagen så jag måste ta ett snack med ägaren om detta dilemma.
Och dessa flygande odjur då? ...som fullkomligt åt upp min häst trots diverse medel.
Kanske han är väldigt känslig eftersom han fick stoora bulor som satt kvar länge på höstkanten innan de gick ner.
Ni som har erfarenhet av flugtäcken..vad tycker ni om dem? Vad tycker era hästar?
Jag avskyr täcken! Men börjar seriöst fundra på flugtäcke för han måste ha lidit förra sommaren.
Snacka om att jag går händelserna i förväg..haha..men jag gillar at ha en plan.