Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
*asg* En film vore superduper roligt ...hahaha..jag har redan hotat svägerskan med Youtube..haha
eftersom jag hellre läser på innan än att bara göra nånting slarvigt..
Fru w: Vem är hennes pappa? Nyfiken som fasiken blev jag
Inboxa om du inte vill lägga ut det här
vill oxå gärna se film
yes yes yes....
Synd att man inte kan ta lärdom av dom öldre och framför allt kunniga, än hur det är så har man i regel mer erfarenhet att backa tillbaka på......
Väntar höleverans nu, hämtade lite halm i går, vill gärna ha det nu när kylan vägrar att ge sig, -24.... kan säga att det blir ingen ridning här nu heller...
Må så gott alla
Fru W/Sialch
Undrar också om pappan?
Tänk vilken tid det finns till skvaller nu när det är för kallt att rida!
Här är det ändå "bara" -14...
Jag frågar också om hjälp när jag behöver, iallafall bollar idéer.
Det finns inte en hjälm/väst ännu som skyddar mot ett osäkert beteende...
Din svägerska verkar ju inte ha de mest elementära baskunskaperna. Det kommer tyvärr sluta med en olycka till slut. Varför tar hon inte sin pappa till hjälp?
Är det nån här som håller på med detta?
Skvaller ...skvaller..hehe
Pappan är mest känd i Nordsvensk kretsar så ni kanske inte vet vem det är...
Roland Wirenborg.
Han har tävlat mycket i både DM/SM/NM i plöjning med häst och skogskörning med häst.
Numera jobbar han på Kvinnersta Naturbruksgymnasium som lärare i brukshäststallet. Fast han har många järn i elden så han brukar kunna dyka upp lite varstans..haha..han har ju även eget företag som kör vid bröllop mm.
Och han håller på med avel, just nu har han Lindus 1885 hemma på gården. Han hade ju en som hette Orkan 1911 innan men de fick tyvärr avliva honom.
Han är jätteduktig
Att hon inte frågat honom är nog för att han inte har tid...och så tror jag inte hon vill ha hjälp :S
Jag var ju med som medhjälpare ett par gånger när hon satt upp på sin förra unghäst (ett sto ,arab/nordsvensk) och då tog hon det ju lugnt. Jag höll i ett långt ledrep..båda hade hjälm och handskar o s v.
Men det blev ju bara ett par gånger sen sålde hon den för att kunna köpa sin drömhäst..en arabhingst.
Nu när hon har en riktigt temperamentsfull häst så har hon så bråttom. vet inte varför..