Fru Wirenborg skrev 2010-01-14 07:14:04 följande:
Halloj halloj!Fy fan vad slö man blir av att gå arbetslös. Suck. Jag kommer av mig helt..."orkar" inte ens städa hemma..hahaRed i måndags..märktes att han inte gått på länge för nu var han rädd för sin egen skugga! ( red med pannlampa) haha..så han höll på löjliga nordsvensk...
Surt vara arbetslös... Hoppas att det löser sig snart!!!
Tur att du har hästarna iaf...
littlemum skrev 2010-01-14 19:30:23 följande:
Lyckliga jag tog en kort liten promenadtur barbacka med V idag. Äntligen lite ridning
Kul!
Jag red också igår! Äntligen -8 = helt ok temp att rida i. Red en liten stund på bägge grabbarna. Djup snö i padd men ville ha lyset. Mer idag!
Har en extra ledig dag idag... Har nyss ridit med "tangruppen" på ridskolan. Red ett par år i tantgruppen eft barnafödande o så för nästan 20 år sen... Det var SAMMA tanter idag

numera kvalar jag ju in där också, helt klart yngst men iaf

Fru Wirenborg skrev 2010-01-15 08:55:51 följande:
God förmiddag!Här sitter jag med en ny H***s katalog ..fundrar på hur sommarsäsongen ska bli.Hagen vi använt har ju fårstaket OCH taggtråd. Det är en hage som en såndäringa vandrarled går igenom. Frågan är ju nu hur sjutton vi ska lösa detta med taggtrådsförbud. Dessutom äger vi inte hagen så jag måste ta ett snack med ägaren om detta dilemma.Och dessa flygande odjur då? ...som fullkomligt åt upp min häst trots diverse medel.Kanske han är väldigt känslig eftersom han fick stoora bulor som satt kvar länge på höstkanten innan de gick
ner.Ni som har erfarenhet av flugtäcken..vad tycker ni om dem? Vad tycker era hästar?Jag avskyr täcken! Men börjar seriöst fundra på flugtäcke för han måste ha lidit förra sommaren.Snacka om att jag går händelserna i förväg..haha..men jag gillar at ha en plan.
Vi tar in hästarna. Jag anpassar ridn efter insektsläget. O så fungerade ju det där dyra medlet mkt bättre än allt annar vi har testat... E får ju oclså stora bulor, hydrocortison brukar hjälpa. Han blir ju dessutom helt hysterisk, de har tak i hagen, när det är som värst får de gå in några timmar. Det är det bästa om man har tillgång till stallet. Har inte testat täcke.