Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
FruX fy sjuttion för E, men håller alla tummar och tår för att han är snäll om en vecka.
Här är det renarama bergodalbanan med temperaturen. men idag ska alla hästar vara ute läänge. Jag fick behandling igår kväll, så jag är verkligen mör :P
Idag fortsatte cirkus X...
G blev idag på morg frustrerad över att inte ha "sin" flock samlad: Började tokspringa fram o åter. H visste ju inte vart han skulle ta vägen, så han stod bara o glodde... araberna kan bli frustrerade ibland. Vi beslöt byta hage på G o B.
Allt lugnt tills de ätit upp sin hötuss... Rätt som det var så hade B o H knallat genom staketet. B ville väl också gå med "flocken". De hade pulsat 300m innan de gick igenom. Vi har ju två hagar på totalt 7ha! Snö på tråden har väl gjort att elen inte var sådär 100... Så jag har knatat runt o slagit bort snön. Vart väl 2km? i knä/lårdjup snö...
Sen började B stå o gapa... Gjorde inte H någonting, men vankade också bara vid staketet. Prövade leka m H, som bara går undan än så länge.
H fick ju en snyting (av E) så han ömmade igår. På kvällen var han ohalt. Pulsandet gjorde att han känner av sitt lår. Lite oren i gången.
Tyckte han kunde få komma in o vila lite, tänkte att vi tar in E o H. Då står de ju i varsin box och kan spana in varandra.
När vi kom ut så hade B tröttnat på o gapa, så han gick o åt hö. Lät de vara kvar i hagen: Hoppas att B har "accepterat situationen".
Min väninna som har isl var o tittade på liten idag. Tyvärr kom hon precis när de rymt, så hade eg inte tid att förevisa nytillskottet så som han skulle behövas. Hon kostaterade iaf att han trots sin litenhet är större än hennes hästar.
Go vänner: Fortsättning följer...
nej..vi tordes inte släppa ihop dem någe mer. ( nu är det ju snart ett år sen sist)
Min svägerska var orolig över sin lilla arabhingst.
Vi försökte ju låta dem hållas men Jhaxe hade mord i blicken och sista vändan med lillhingsten så kastade Jhaxe sig upp och över lillhingstens rygg och bara tryckte ner honom i marken ut genom staketet....
(Dessförinnan hade han ju tryckt upp honom i hörn ett antal gånger och gett på honom allt han orkade och tryckt ut honom genom spiralgrindarna upp till stallet.)
Så man var ju rädd att den lilla skulle bryta ett ben eller nåt annat allvarligt. Han lyckades komma undan med ett par bitsår.
Nu vet jag inte hur det skulle gå faktiskt. Hingsten har ju kaxig mot Jhaxe i stallet om de nosar på varann så Jhaxe skulle nog mer än gärna puckla på hingsten..haha
Någon mer som tröttnat på snön och kylan???
Igår när jag var ut och släppte ut hästarna hade vi -24,9 grader...
Idag har jag lovat barnen att vi ska rida ut tillsammans, då har det kommit utterligare 3 dm snö i natt så vi kommer inte ens komma ut till stallet förrän bilen kommer hem i eftermiddag...
Å låta lillbus rida ut på Jannie i nysnö är som att be om en rodeouppvisning (Jannie ÄLSKAR nysnö!?) vilket lillbus förvissor brukar tycka om, det är en sak när man gå ri närheten, en annan när man själv sitter 1,63m upp i luften. Well, well, de få rbli paddocken idag så får vi hoppas på att det slutar snöa snart (har inte gjort det än å jag hörde att det skulle komam ännu mer imorgon...
)
Bläää vad jag är trött på det här!!!
Det är jätte mysigt att rida själv i snön, galoppera över en åker där snön ligger orörd som ett duntäcke, det ÄR mysigt men att göra det i mörker med två envisna barn är mindre kul...
Blä, blä, blä vad jag är trött på det här nu!!
Jag vill ha VÅR!!!!
Vart har min långa inlägg från igår tagit vägen???????
FruX ; I lörfdags hade vi V75 här på Mantorp och så hade vi pnnyridning, i ca -25grader.. Och sen fick jag en magling på ledarkvällen efteråt av en som utför mjukmassage så igår var jag totalt slut i hela kroppen.. idag kändes det mycket bättre... men idaq ska jag till gymmet och träna... om knät bara håller... men ryggen/bäckenet känns bättre... det är bara att bita ihop och kämpavidaqre så blir nog allt bättre efter ett tag..