• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-01-24 17:31:50 följande:
    Nu har jag skaffat ev 3medryttare, ska ut med dom på ridtur på tisdag. Och sen ska en tjej börja rida på våran travare 3dgr i veckan samt att hon ska låna en av do på tisdagar så k´hon kan ta montelicens.
  • Fru Wirenborg

Här härdas det ut {#lang_emotions_wink} hahaha

Försöker hålla motivationen uppe för det är ju faktiskt inte så farligt långt kvar till Våren {#lang_emotions_sunny} Är glad för att min häst har hållit sig frisk hela 2009 förutom lite hovröta som vi nu fått bukt med..

Har funderingar på att utbilda mig till Lastbilschaffis...om jag inte råkar på att få ett jobb inom en snar framtid. 

• Ogift Fru
    Fru Wirenborg skrev 2010-01-25 08:33:34 följande:
    Här härdas det ut  hahahaFörsöker hålla motivationen uppe för det är ju faktiskt inte så farligt långt kvar till Våren  Är glad för att min häst har hållit sig frisk hela 2009 förutom lite hovröta som vi nu fått bukt med..Har funderingar på att utbilda mig till Lastbilschaffis...om jag inte råkar på att få ett jobb inom en snar framtid. 
    Jag är lastbilschaffis. Är det inte svårt att fläta ihop det med hästar? Mycket konstiga arbetstider och de flesta chefer förväntar sig att man ska arbeta dygnet runt utan att protestera. Tyvärr...

Men du kanske har nåt bra chaufförsjobb på G?

Nu har jag hittat min häst!
    Är ju i nuläget "bara" medryttare på ett supermysigt halvblod. Har alltid haft hästar fram till för 6 år sen när jag blev gravid. Hade mina två sista utlånade till för c:a 3 år sen och nu börjar abstinensen bli stor!

Nån annan som slötittat på annonser och sett en häst som ni bara känt att "Det där är miiiin!"? Hände mig igår.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ts Mamma
    Ogift Fru skrev 2010-01-25 09:34:14 följande:
    Jag är lastbilschaffis. Är det inte svårt att fläta ihop det med hästar? Mycket konstiga arbetstider och de flesta chefer förväntar sig att man ska arbeta dygnet runt utan att protestera. Tyvärr...Men du kanske har nåt bra chaufförsjobb på G?Nu har jag hittat min häst!Är ju i nuläget "bara" medryttare på ett supermysigt halvblod. Har alltid haft hästar fram till för 6 år sen när jag blev gravid. Hade mina två sista utlånade till för c:a 3 år sen och nu börjar abstinensen bli stor! Nån annan som slötittat på annonser och sett en häst som ni bara känt att "Det där är miiiin!"? Hände mig igår.
    Japp, det var så mitt halvblod hamnade hos mig!

Jag har oxå haft hästar hela mitt liv, från att jag var 8 tills att jag blev gravid för snart 7 år sedan, la hästarna på hyllan ett tag, i alla fall de egna, jag fortsatte träna och rida in unghästar på Stuteri Backudden (connemaror & Exmoorer) sen så började jag fundera lite i våras om det inte var dax med en häst igen, oxå pga min dotters stora intresse och min bonusson på 10 år, lättare att kombinera med barn som har samam intresse...

Så i våras frågade hon som hade shettisen mina barn hade som sin egen om inte jag ville ta över den då hennes tjej blivit för stor, det var inget att tänka på, sagt och gjort.

Så började jag kika lite på annonser efter en häst till mig, hittade egentligen inget så där men så öppnade jag en tidning och där va hon! Åkte och tittade på henne samma helg och hämtade hem henne två veckor senare och jag har inte ångrat mig en sekund!! Hon är allt jag vill ha av en häst just nu, men jag har redan börjat kika på en unghäst att forma som jag vill oxå, det är ju sååå kul....{#lang_emotions_innocent}

Vad är det för häst du har hittat??
  • Ogift Fru

Jag känner oxå att jag skulle vilja ha en unghäst, men är nog lite för ringrostig än. Måste nog bygga upp mitt självförtroende som ryttare ett tag till först.

Mina två äldsta barn rider oxå och näst yngsta ska få börja på ridlekis efter sommaren.
    Även om inte intresset för ridning håller i sig så är det ju såååå himla nyttigt för de att hålla på med stora djur.

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
Svar på tråden Hästtråden v. 11