• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • Ogift Fru
    Ts Mamma skrev 2010-01-25 10:41:40 följande:
    Han va riktigt fin!!!
    Ja verkligen! Har bara bra erfarenheter av varmblod, så jag är mer än måttligt sugen.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Fru Wirenborg
    Ogift Fru: njae..det är ju konstiga tider i de flesta jobb. Affärer och sånt har ju ex nästintill öppet jämt så det är ju kvällar och helger där med...och dessutom färden till och från jobb kommer ta större delen av tiden.

Jag har ju haft tur som kunnat jobba 8-14 på mitt förra jobb som legat 7 min bilfärd hemifrån.
    Att köra lastbil är iallafall nåt som intresserar mig {#lang_emotions_smile} men visst har jag fundrat hur det ska gå med häst och allt men vad gör man?

Har inget specifikt jobb pågång men har en morbror som själv kör och har kontakter i lastbilsbranchen.

jaja..vi får väl se..
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-01-24 22:39:15 följande:
    FruX är det nästa helg du få hem din huligan?
    Jaaaa! På lördag hämtar vi honom! Lite skräckblandad förtjusning är det allt!
    Har betalar "hans" första stallhyra idag!
    Å han e ingen huligan, han är en liten trygg häst! Men han kan bli en huligan!
    Fru Wirenborg skrev 2010-01-25 08:28:39 följande:
    åhhhh...vilken fiiiin häst ..hehe
    Ja visst var den!
    Poddade sändningen o lyssnade på den igår kväll. Var ju på gymmet när det sändes
    Klart lyssnarvärt program, men jag tycket inte att det var några nya aha-upplevelser, precis!

Bra att du skaffat dig en plan! Du siktar ljuset i tunneln! Härligt!
    Ogift Fru skrev 2010-01-25 09:34:14 följande:
     Nån annan som slötittat på annonser och sett en häst som ni bara känt att "Det där är miiiin!"? Hände mig igår.
    Inte slötittat, men nämnde för maken att "jag tänkte åka o kolla på xxx föl (bara av ren nyfikenhet, faktiskt)" och fick till svar:
    "       Å vad kostar den då? För ni har väl en tom box i stallet? Fölet var väl efter din favvohingst va? Jag tycker du ska fråga NN om stallplatsen och så försöker vi köpa fölet, du har ju sagt att E börjar bli till åren..."
    Det var i aug. Jag (vi) har ägt lilleman i 4 mån nu. Impulsköp...

Jag ska kolla in din "tilltänkta" nu!
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-01-25 21:52:52 följande:
    Jaaaa! På lördag hämtar vi honom! Lite skräckblandad förtjusning är det allt! Har betalar "hans" första stallhyra idag! Å han e ingen huligan, han är en liten trygg häst! Men han kan bli en huligan!
    Hihi bara för våran 1åring är en huligan så tror jag att allas är huliganer...

Imorgon är det planerad ridtur det är ett bra tag sen jag red sist MEN idag konstaterades det att ett av mina ledband är skaddad :( enligt sjukgymnasten skulle jag ev kunna rida om jag tig det lugnt. Nu fundera jag så att det knackar hur jag ska göra .
    Jag är en riktig klant, alltid är det nåt och jag blr då så arg på mig själv. och jobbar på ändå men nu iom att jag skada rygg/bäcken har jag faktiskt tagit dt lugnare.
  • Ogift Fru
    Fru X skrev 2010-01-25 21:58:06 följande:
    Vet inte varför nr till fodervärden står som förstanr...

Kanske har stått där länge så den känner hästen bättre än ägaren? Fattas tyvärr både pengar, tid och stallplats än så länge så det är inte dagsaktuellt med att åka och titta på nån häst. Men drömma kan man ju...

Har kollat lite på Tinkrar också. Gillar tungridna hästar. Det är ju bara sååå maffigt när de går i form! Dessutom är det ju bra om hela familjen kan rida. Tinkrar verkar  ju ha ett bra lynne över lag.
  • Ogift Fru
    Fru X skrev 2010-01-25 21:52:52 följande:
    Jaaaa! På lördag hämtar vi honom! Lite skräckblandad förtjusning är det allt! Har betalar "hans" första stallhyra idag! Å han e ingen huligan, han är en liten trygg häst! Men han kan bli en huligan! Ja visst var den! Poddade sändningen o lyssnade på den igår kväll. Var ju på gymmet när det sändes Klart lyssnarvärt program, men jag tycket inte att det var några nya aha-upplevelser, precis!Bra att du skaffat dig en plan! Du siktar ljuset i tunneln! Härligt! Inte slötittat, men nämnde för maken att "jag tänkte åka o kolla på xxx föl (bara av ren nyfikenhet, faktiskt)" och fick till svar:"       Å vad kostar den då? För ni har väl en tom box i stallet? Fölet var väl efter din favvohingst va? Jag tycker du ska fråga NN om stallplatsen och så försöker vi köpa fölet, du har ju sagt att E börjar bli till åren..."Det var i aug. Jag (vi) har ägt lilleman i 4 mån nu. Impulsköp... Jag ska kolla in din "tilltänkta" nu!
    Hmmmm... Din och min man skulle nog behöva umgås lite... Min är inte ett dugg intresserad och är till på köpet allergisk, men försöker tappert att bjuda till genom att vara med mig och barnen på ridskolan och leda.
  • Tonci

Min bebis är behandlad med tuppkan i båda kotorna fram nu. Hon hade fått belastningsskador pga felaktig verkning. Någon som har växt fram mer och mer under året, och som brutit ut "ordentligt" när hon vrickade sig för två veckor sen. Det var mer i ena benet än det andra, men jag tyckte att det var lika bra att behandla båda två på en gång, så slipper jag åka tillbaka om ett halvår när det är dags för andra benet. ; )
    Nu ska hon stå i tre veckor och äta medicin i fem dagar. Första dosen idag, hon gillade det inte. ; ) Men det får gå bra ändå =)
    Hon blev också friröntgad och de sa att de inte sett så fina ben på en häst i hennes ålder. : ) Det kändes bra att höra!! Inte för att jag tycker att 12 år är så gammalt.. haha

• cajsasmamma

Lurkan; tycker att dte var klokt att behandla båda bena nu.

Annars så tog jag en ridtur med mina nya medryttare och alla var supernöjda. Hästarna var helt fantastiska, det var solsken och 30cm pudersnö ;) åååh vad jag har saknat ridningen... men tyvärr så få jag vänta till ledbandet har läkt igen. För jag har så förbaskat jäkla ont nu så jag gråter nästan...

Svar på tråden Hästtråden v. 11