Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
men visst har jag fundrat hur det ska gå med häst och allt men vad gör man?Min bebis är behandlad med tuppkan i båda kotorna fram nu. Hon hade fått belastningsskador pga felaktig verkning. Någon som har växt fram mer och mer under året, och som brutit ut "ordentligt" när hon vrickade sig för två veckor sen. Det var mer i ena benet än det andra, men jag tyckte att det var lika bra att behandla båda två på en gång, så slipper jag åka tillbaka om ett halvår när det är dags för andra benet. ; )
Nu ska hon stå i tre veckor och äta medicin i fem dagar. Första dosen idag, hon gillade det inte. ; ) Men det får gå bra ändå =)
Hon blev också friröntgad och de sa att de inte sett så fina ben på en häst i hennes ålder. : ) Det kändes bra att höra!! Inte för att jag tycker att 12 år är så gammalt.. haha
Tuppkam ska det stå.. haha.
Lurkan; tycker att dte var klokt att behandla båda bena nu.
Annars så tog jag en ridtur med mina nya medryttare och alla var supernöjda. Hästarna var helt fantastiska, det var solsken och 30cm pudersnö ;) åååh vad jag har saknat ridningen... men tyvärr så få jag vänta till ledbandet har läkt igen. För jag har så förbaskat jäkla ont nu så jag gråter nästan...