• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • Ogift Fru
    Ts Mamma skrev 2010-01-22 19:21:17 följande:
    Japp, de gör de... Tack och lov är inte shettisen hos os snågon rymmare, even om hon tar de chanser hon får till att hitta på bus... Mitt halvblod har stenkoll på om strömmen är på elle rinte, är den av för att jag hålle rpå å fylla vatten elelr nått så sträcker hon sig långt över för att nå till ett längre grässtrå eller lite tappat hö... Sen har hon fått sig ett par rejäla smällar när hon trott att strömmen varit av men den inte varit det, sen går hon inte nära tråden på en vecka eller två... Varmboldet som står i samma stall kollar först in om hon får en stöt av tråden innan han törs sträcka sig över, lite smartare än mitt matvrak...
    *gillar skarpt*
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Fru X
    Fru Wirenborg skrev 2010-01-22 17:54:55 följande:
    tokiga häst..haha  Här så har ridskolehästen blivit bra! Möjligen att hon går lite,lite stelt/orent bak men ingen självklar hälta och gallorna kommer och går precis hur som helst men de är dock aldrig ömma.Så nu kom ju ägarna på att de inte skulle röntga..suck..jag hade hoppats på en röntgen av hasarna iallafall så man kan utesluta Spatt.men det är ju inte min häst...
    Kanon! nu sparar de ju en o annan krona. {#lang_emotions_frown}

Hoppas den läker under vila.
  • Fru X

Jisses vad det blivit fart på tråden nu då! Kul!

Spännande att läsa om alla äventyr (som tycks sluta lyckligt iaf)

Inte full lika kul att läsa om bekymmer, intrassant att få veta lite mer. Och på nåt sätt skönt att se att det finns fler som kämpar på med hästeriet.

Har varit en tur till H. Lämnat lite hö att blanda upp med så hans mage vänjer sig vid vår meny! Lille mannen var pigg o glad som vanligt o så länge man mutar med morötter så går han gärna på promenad!
    Snart blir det ridning på de två gamla gubbarna E o G! Först trän m G o sen lite lätt med E. Har börjat trava litegrann.

Lycka till Alla! o Guldhjärta, vi kommer ihåg dig!

• Nemia noj

Gjorde ny hage igår, så det blev damernas och herrarnas, trodde skarpt att vi hade snälla små shettisar då ingen gått ut på hela em igår och inte på natten i natt, men kom just in från en timmas jagande, fd hingsten och mini hingsten sprängde sitt staket (de med ström) och spranng omkring löst här på gården som 2 tokar, hörde min kar gorma utför så jag kika ut. Hehe såg mycket roligt ut.
    Iaf lagom jag fått in Fd hingsten i sin hage och skulle ta upp jakten på mini hingsten så ser jag B i sto hagen flyga över deras staket på 80-1 m högt typ. Inte kunde man tro att de var en gammal fång häst inte. Hmm... Fick in henne igen, o  höjde deras staket till 1,10 + , sen tog jag jakten på mini hingsten, fick backa in han i samma hål han kom ut, för att knappt hinna vända ryggen till så var han ute igen..... Morrar...
    Andra gången jag backa in han så blev han kvar I hagen iaf. Han står ännu I hagen men frågan är HUR länge...
    Så jag har gjort min prestation idag iaf

• Fru Wirenborg
    Nemia noj skrev 2010-01-23 12:42:53 följande:
    Gjorde ny hage igår, så det blev damernas och herrarnas, trodde skarpt att vi hade snälla små shettisar då ingen gått ut på hela em igår och inte på natten i natt, men kom just in från en timmas jagande, fd hingsten och mini hingsten sprängde sitt staket (de med ström) och spranng omkring löst här på gården som 2 tokar, hörde min kar gorma utför så jag kika ut. Hehe såg mycket roligt ut. Iaf lagom jag fått in Fd hingsten i sin hage och skulle ta upp jakten på mini hingsten så ser jag B i sto hagen flyga över deras staket på 80-1 m högt typ. Inte kunde man tro att de var en gammal fång häst inte. Hmm... Fick in henne igen, o  höjde deras staket till 1,10 + , sen tog jag jakten på mini hingsten, fick backa in han i samma hål han kom ut, för att knappt hinna vända ryggen till så var han ute igen..... Morrar... Andra gången jag backa in han så blev han kvar I hagen iaf. Han står ännu I hagen men frågan är HUR länge... Så jag har gjort min prestation idag iaf
    Herregud vilken cirkus! haha
  • Fru Wirenborg
    Fru X skrev 2010-01-23 12:23:39 följande:
    Jisses vad det blivit fart på tråden nu då! Kul! Spännande att läsa om alla äventyr (som tycks sluta lyckligt iaf)Inte full lika kul att läsa om bekymmer, intrassant att få veta lite mer. Och på nåt sätt skönt att se att det finns fler som kämpar på med hästeriet.Har varit en tur till H. Lämnat lite hö att blanda upp med så hans mage vänjer sig vid vår meny! Lille mannen var pigg o glad som vanligt o så länge man mutar med morötter så går han gärna på promenad! Snart blir det ridning på de två gamla gubbarna E o G! Först trän m G o sen lite lätt med E. Har börjat trava litegrann.Lycka till Alla! o Guldhjärta, vi kommer ihåg dig!

Nu är det inte många dagar kvar innan han hämtas hem va?

Idag känns det som om vädret hånar mig..suck..man har ju bara helgerna att rida i dagsljus på och min man jobbar denna helg. Han brukar vara hemma en stund på dagen så jag hinner rida då men nu strular våra bilar så han var tvungen att meka. Blä..

Det hade varit såå mysigt med en ridtur i solen!
  • Nemia noj

Phusst.. Kom just in efter andra raiden med minihingsten, vilken envis bråkstake... Men nu går stona i herrarnas avd. och herrarna i stona, och hoppas dom inte fattar att man kan ta sig ur den hagen oxå...  Har iaf konstaterat att man kan backa han HUR längt som hellst...

• Ogift Fru

Var ut på en superhärlig tur imorse. Säger bara flygande galopp över snötäckt åker med soluppgången framför sig!

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Fru X

Nemia: Wow, de där små är det ju mer jobb med än med mina stora!

Fru W: Vet precis hur det är... Been there... Härda ut. När barnen blir större kommer du att få mer tid. Njut lite extra när det blir av...

Ogift fru: Härligt! Denna vintern har iaf häromkring varit utm ridmässigt, pudersnö utan skare. Bara att rida på!

Två hästar ridna då...
    Träning m G, bara man rider liksidigt så går han som en klocka... Som tränaren säger: "det ena sidan gör, måste den andra veta om..."
    Sen E som var lagom pigg o superfokuserad idag. Igångsättningsridn, inte riktigt stadig i formen MEN sååå lätt o fin... Kunde enkelt smacka in bakbenen på plats!
    Takten som är hans akilleshäl flöt på hur fint som helst!

Svar på tråden Hästtråden v. 11