Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10

Jisses vad det blivit fart på tråden nu då! Kul!
Spännande att läsa om alla äventyr (som tycks sluta lyckligt iaf)
Inte full lika kul att läsa om bekymmer, intrassant att få veta lite mer. Och på nåt sätt skönt att se att det finns fler som kämpar på med hästeriet.
Har varit en tur till H. Lämnat lite hö att blanda upp med så hans mage vänjer sig vid vår meny! Lille mannen var pigg o glad som vanligt o så länge man mutar med morötter så går han gärna på promenad!
Snart blir det ridning på de två gamla gubbarna E o G! Först trän m G o sen lite lätt med E. Har börjat trava litegrann.
Lycka till Alla! o Guldhjärta, vi kommer ihåg dig!
Gjorde ny hage igår, så det blev damernas och herrarnas, trodde skarpt att vi hade snälla små shettisar då ingen gått ut på hela em igår och inte på natten i natt, men kom just in från en timmas jagande, fd hingsten och mini hingsten sprängde sitt staket (de med ström) och spranng omkring löst här på gården som 2 tokar, hörde min kar gorma utför så jag kika ut. Hehe såg mycket roligt ut.
Iaf lagom jag fått in Fd hingsten i sin hage och skulle ta upp jakten på mini hingsten så ser jag B i sto hagen flyga över deras staket på 80-1 m högt typ. Inte kunde man tro att de var en gammal fång häst inte. Hmm... Fick in henne igen, o höjde deras staket till 1,10 + , sen tog jag jakten på mini hingsten, fick backa in han i samma hål han kom ut, för att knappt hinna vända ryggen till så var han ute igen..... Morrar...
Andra gången jag backa in han så blev han kvar I hagen iaf. Han står ännu I hagen men frågan är HUR länge...
Så jag har gjort min prestation idag iaf
![]()
Phusst.. Kom just in efter andra raiden med minihingsten, vilken envis bråkstake... Men nu går stona i herrarnas avd. och herrarna i stona, och hoppas dom inte fattar att man kan ta sig ur den hagen oxå... Har iaf konstaterat att man kan backa han HUR längt som hellst...
Var ut på en superhärlig tur imorse. Säger bara flygande galopp över snötäckt åker med soluppgången framför sig! ![]()
Nemia: Wow, de där små är det ju mer jobb med än med mina stora!
Fru W: Vet precis hur det är... Been there... Härda ut. När barnen blir större kommer du att få mer tid. Njut lite extra när det blir av...
Ogift fru: Härligt!
Denna vintern har iaf häromkring varit utm ridmässigt, pudersnö utan skare. Bara att rida på!
Två hästar ridna då...
Träning m G, bara man rider liksidigt så går han som en klocka...
Som tränaren säger: "det ena sidan gör, måste den andra veta om..."
Sen E som var lagom pigg o superfokuserad idag. Igångsättningsridn, inte riktigt stadig i formen MEN sååå lätt o fin... Kunde enkelt smacka in bakbenen på plats!
Takten som är hans akilleshäl flöt på hur fint som helst!
Nu har jag skaffat ev 3medryttare, ska ut med dom på ridtur på tisdag. Och sen ska en tjej börja rida på våran travare 3dgr i veckan samt att hon ska låna en av do på tisdagar så k´hon kan ta montelicens.