• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • Ogift Fru

Lycka till, förresten.

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Isnogood
    cajsasmamma skrev 2010-01-29 10:41:33 följande:
    FruW fint med vattenläcka...*not*  Idag ska jag vissa K för några som är intresserade av han och ja har ingen klump i magen så det måste väl kännas bra???? nu en fråga till er som har köpt/sålt häst vem bruka stå för vet.bes?
    Det har jag också undrat.

Jag gjorde som så när jag sålde min "lilla" jätte, att jag erbjöd köparen att göra en besiktning på honom  men att jag kunde dra av halva kostnaden på priset.
    -Resonerade som så att det skulle vara intressant för deras del då de även har möjlighet att välja veterinär så dom kunde vara säkra på att allt gick rätt till.

-När jag köpte mitt gammelsto så var det nämnligen säljaren som gjorde en veterinärbesiktning och veterinären var av ALLT annat än en seriös sådan...
    Skrev ua på allt men hon var så full av mask i magen så det vällde ur henne i flera dagar efter upprepade avmaskningar, strålröta (massor), full av löss, ömma ben o fnasiga tänder...

Idag är hon däremot en gudahäst {#lang_emotions_heart} om man frågar mig i alla fall.
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • cajsasmamma

Tyvärr vart det inget köp. Blir lite arg o lessen eftersom folk säger att deras barn är jätteduktiga och sen kan dom inte rida. Hon trodde att det var bara o sitta upp och sen gjorde hästen allt. K måste man RIDA för annars så blir han lat.

Nä nästa som vill rida han ska nog vara en vuxen ryttare!

• Ts Mamma
    cajsasmamma skrev 2010-01-29 15:06:22 följande:
    Tyvärr vart det inget köp. Blir lite arg o lessen eftersom folk säger att deras barn är jätteduktiga och sen kan dom inte rida. Hon trodde att det var bara o sitta upp och sen gjorde hästen allt. K måste man RIDA för annars så blir han lat. Nä nästa som vill rida han ska nog vara en vuxen ryttare!
    Nää, va tråkigt.

Det är synd att inte fler föräldrar ser sina barns begränsningar. Det är ju varken snällt mot barnet eller hästen om man satsar på helt fel häst.

Vad är det för en häst (har ju inte varit i tråden så länge... )

Lycka till med nästa spekulant när den kommer...
  • Ogift Fru
    cajsasmamma skrev 2010-01-29 15:06:22 följande:
    Tyvärr vart det inget köp. Blir lite arg o lessen eftersom folk säger att deras barn är jätteduktiga och sen kan dom inte rida. Hon trodde att det var bara o sitta upp och sen gjorde hästen allt. K måste man RIDA för annars så blir han lat. Nä nästa som vill rida han ska nog vara en vuxen ryttare!
    Synd! Men kanske tur ändå för det kan ju sluta i katastrof om de hamnar hos en som "kan".
    Hoppas ni hittar en seriös köpare snart.
  • Ogift Fru

Nån som har nåt tips på sidor med bra hästannonser?
    Har kollat på Bukefalos och Blocket. Fler?

• Fru X

Fru W. TACK det kan behövas. 
    Har för första ggn på två år blivit så förkyld att jag hoppat över löpträn 2 dar! Får ingen luft o är precis helt slut. Har iaf vacc nöffe-sjukan för länge sen   
    Dessutom fick jag sms fr uppf: snökaos på gården... Skjuta upp 1 v?
    Enl prognosen ska det komma ännu mer snö... "vi tar med spadar o vår snöslunga, så åker jag tillbaka o hämtar den sen efter att vi hämtat honom" kläckte maken ur sej... JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA MAN! <3
    Sen när vi väl kommer hem, så ska han ju träffa nya kompisar...
    Så: Håll tummarna... Det kommer SÄKERT att gå bra, men lite spännande är det allt.

Fy för den lede vad "härligt" med er vattenläcka.

cajsasmamma: Dela på den? (Vet bes) Det brukar vara olika. H har jag ej låtit vet bes. Känner uppf sen tidigare o så vitt vi kan se så är han kärnfrisk.
    Skulle bes en äldre häst. Om jaj sålde så skulle jag nog vara intresserad av att visa att hästens ben etc är ok vid lev. Sååå många som inte kan matcha en häst så att den håller OCH kan prestera.
    Har också varit med om att barn "är såååå jätteduktiga..." Trist med folk som inte har självinsikt. Tur att det visar sig före köp...

Ogift fru: Vad söker du? Vart i landet? Prisklass?

• cajsasmamma
    Ts Mamma skrev 2010-01-29 15:55:30 följande:
    ,

Kan är en gammal c-ponny herre som är rättså grov.

Eftersom jag ibland tar imot hästar som har fart illa åt så kom han till oss för drygt 1år sen. han är verkligen en klippa , han är smart, snäll, och lätthanterad. men tyvärr verka det som inte rätt köpare ha hittat hit ännu.
  • Isnogood

Gah..blir tokig (are) snart...

För 1 1/2 vecka sedan så sprängde lillhingsten staketet, gick igenom 6 elband och in i tjejernas hage, jag o dottern kämpade i några timmar med att få tag i honom o hålla honom o tjejen han uppvaktade på avstånd från varandra.
    -Till slut så lyckades vi få in alla i stallet men släppte ut stona igen när killarna var instängda.
    Knöt trådarna o lät strömmen vara avstängd, tills allt gått igenom o kontrollerats..

Har ännu inte fått i ordning på banden, har kollat ALLT men aggregatet klickar på jordfel...han indikerar ström på stark styrka men även på jordfel...inte kul...

-Vågar nu inte ha hingstarna o stona ute samtidigt...

Kan ju liksom inte göra så mycket ang jordningen heller, har 4 spett i marken o det har fungerat förut...o nu är ju marken en aningen för hård för att göra något åt detta i alla fall.

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
Svar på tråden Hästtråden v. 11