Dansar med vargar!
Jag jobabr 21, 22 och 23. Sen är jag ledig 24 och 25, jobbar sen hela veckan måndag till fredag. Ledig nyår. Så det är ganska bra ändå. Jag jobbade förra julen.
Har du tagit semester?
Jag jobabr 21, 22 och 23. Sen är jag ledig 24 och 25, jobbar sen hela veckan måndag till fredag. Ledig nyår. Så det är ganska bra ändå. Jag jobbade förra julen.
Har du tagit semester?
Åh vad skönt. Jag hoppas på gravledigt i slutet av april. Kanske att man skulle klämma in lite semester innan också? Eller kanske bättre att spara och ta ut nästa sommar så jag och sambon kan vara lediga samtidigt?
Hur har du och sambon lagt upp ledighet? Hur många dagar tänker ni ta ut per vecka? Och hur ska ni dela på dem?
Jag vill ju att sambon ska få vara ledig lika mycket som jag, men hur det ska funka ekonomiskt vete tusan. Han tjänar nästan dubbelt så mycket som jag, nämligen.
Ahh, du är ju en ärbar kvinna, inte som en annan som lever i synd och frötappelse!
Jag funderar på att leva snålt och bara plocka fyra dagar. se hur det funkar (=låta karln försörja oss) för att kunna dra ut på det.
Nä fy! Herregud så hemskt, inser jag nu. Behöva be om pengar, typ. Brrr...
Glömde en kort stund mina feministiska grundprinciper, såg bara framför mig en lång tid med mitt pyre. Undrar om alla blir så här ego? Om alla blivande mammor tappar bort sina ledstjärnor och bara går upp i mammarollen? SKÄRPNING! Här ska jobbas och försörja sig själv! Ungen på dagis efter en månad!
Jag har önskat mig koftor.
Sen behöver jag bara köpa långärmade t-shirts/toppar som antingen är stretchiga eller mammastuk. Jag gillar koftor och cardigans.
Ja, har du hittat nån brosch då?
Du är duktig du. Jag ska baka lussebullar till gubben idag, tänkte jag. Han äter lussebullar som det vore mackor. Typ fyra, fem om dagen är inte ovanligt! Tur att han har en brännugn i magen, den karln KAN inte lägga på sig.
Faktum är att jag börjar må bra mycket bättre, tror faktiskt jag ska fixa till mig och ge mig ut på stan och shoppa redan idag.