• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Amadea

Köp någon av de andra tidningarna samtidigt då
    Tror en heter Gravid!!

3 av mina tidningar har jag faktiskt köpt i Alingsås där jag är anonym

Hm hur långt har du till Örebro?? Åt vilket håll kommer du från då
    Du kasnke kan svara med ett PM

• Sammet

Åh, vad mysigt...
    Jag har tänt i köksspisen och det sprakar glatt och börjar ge värme till min frusna kropp

• Amadea

Så mysigt du har det då!
    Själv sitter jag framför min dator & har utsikt över en parkering

• Jenny T

Åhh vedspis - jag blir avundsjuk.

På landet har vi dock en kamin som jag brukar elda i tills jag får eldningförbud av M för att det blir för varmt inne

• Sammet

Ja, det låter ju mysigt Amadea
    Du får tänka dig en sprakande eld...

Jag gillar också att elda, och jag tycker om värme!
    Just nu har vi bara 16,5 grader inne... inte så mysigt då
    "Men det tar sig sa pyromanen"

• Lehen

Hej på er alla...

JAg ska börja med att läsa ikapp morgonen...återkommer strax

• Lehen

Jag vill oxå ha en öppen spis...Vi har inte ens skorsten i vårt hus...
    Vi har räknat på det & det skulle kosta ca 50-70.000 att få in en öppen spis...
    Undra om det är värt det???

Vi bor i radhus så det är inte så kallt hos oss utan det blir snarare för mysfaktorn (nturligtvis får man ner värmekostnaderna oxå)...

Sen är vi titt som tätt inne på att flytta till ett helt eget (fristående hus)...
    Det är dock svårt att hitta nåt eftersom vårt radhus är så stort 180kvm...
    En villa i motsvarande skick & storlek kostar säkert 350-500.000 mer...
    För dom pengarna kan man ju göra detta till värsta slottet...

Jag trivs bra & tycker om vårt hus förutom att det är 3 våningar...Suck...Ett himla spring i trappor...Vill ha enplans eller möjligtvis 2 våningar...

• Lehen

Vi har åkt förbi & tittat på massor av hus, men dom ligger alltig knasigt vid en väg eller iknött mellan massa andra hus (om priset är rätt), ligger dom bra så är priset skyhögt...

Vi har gatan framför vårt hus & skogen bakom & lekplatsen syns från vardagsrumsfönstret...Så det är svårt att hitta nåt annat som passar & till rätt pris...

Vi behöver helt enkelt massa mer pengar. Hmmm, hur ska man få till det då???

• Jenny T

Känner igen det där med husplaner. Fast vi har inte kommit till radhus ens. Bor i lgh, en stor tvåa men det känns litet, speciellt som vi snart blir tre. Jag gillar att bo högt och ha utsikt och ingen insyn men längtar ändå ner på marken men just nu ligger vi väldigt lågt med husletande då jag har det väldigt turbulent på jobbet och kanske inte kommer ha något arbete att återvända till efter mammaledigheten.

• Sammet

Ja, det är svårt att hitta ett hus som duger.
    Vi har också letat endel, hyr just nu ett sött torp, såhär har jag alltid velat bo!
    Vi passar på ett tag och tar paus från det aktiva husletandet.
    Nu när det är kallt inser man det opraktiska att behöva värma upp själv, men vi är väl inte riktigt inkörda än.
    Det hjälper då bra med spisar som kan hjälpa till lite extra.

Svar på tråden Dansar med vargar!