• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Sammet

Det känns som rätt tråd att fråga om att lufta element i

• Zeke sur

Här ska vi ju prata om allt sammet och jag tror inte elementen varit uppe ännu

Eftersom luften stiger uppåt i vatten kommer den alltid att samlas i överkant på elementen. Bor man i fler våningshus så är det troligt att det är lite luft i botten våningen och mer upp till. Det jag märkte när vi hade 3 våningar var att man var tvungen att höja vatten trycket ut från pannan för att lufta längst upp.

Om man har för dåligt tryck så att det varken kommer vatten eller luft så är risken stor att det istället kommer in luft.

• Sammet

Aha, men det kommer ut vatten med detsamma iallafall fast det har ju ingen vidare fart.
    Vi bor i ett enplanshus...
    Och det bubblar ändå!!!
    Du tror inte på det där med att låta vattnet rinna en stund då?
    Får undersöka det där med vattentrycket ute i pannan då...kanske gubben vet vart man gör det, han är borta nu, så det får bli vid nästa eldning. För det är då det bubblar som mest.
    Tack snälla Zeke för hjälp!

• Zeke sur

Det brukar finnas en mätare med ett rött sträck eller extra mätar nål som visar maxtryck.
    Det kan ju vara så att elementet i sig lutar lite och då kanske det hjälper om det får rinna lite längre men jag vet inte?!?!

• Sammet

Vi ska undersöka det här, gubben och jag, efter dina tips imorgon!

• Lehen

Nu har vi varit & tittat på ett hus...
    1.5 plans...

Bottenplan
    Kök, vardagsrum i vinkel med kakelugn, sovrum, badrum med bubbelbad, tvättstuga, inglasad altan terass & trädgård som vetter mot lekplats...Garage & förråd...

Övervåning
    3 sovrum med snetak & stort allrum oxå med snetak & badrum...

Vit mexisten & markiser på de flesta fönster...

Totalt 179 kvm
    Utgångspris 1 575 000:- Vad tror ni om det????

Jag blev helsåld (älskar det) ca 300 000 emellan blir kostnaden för oss...

Undra om det är värt det...???

• Zeke sur

Låter väl bra!! Jsg vill också ha garage!!!

• Zeke sur

Svårt att veta priserna för dom skiljer ju från ort till ort men med våra mått låter det inte omöjligt!

Svar på tråden Dansar med vargar!