• Leelo

Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?

Vilken vecka är ni i och hur mkt har ni gått upp i vikt?

Jag är i v 24, har gått upp 4 kg, fr 55.5-59.5 kg, första barnet, förväntar mig att det kommer att ticka snabbare uppåt nu på vågen..

• Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?
  • PQI

Är i vecka 36+3 och gått upp 7kg, har inte samlat på mig vätska än =)

• laila88

v.37 nu 11,2 kg upp. Nu får de ta stopp! Men hoppas på att det är vätska. Det har dragit iväg ordentligt på vågen de senaste veckorna.

• ummsumaya

hur vet man om det är normal viktuppgång eller om man ätit för mycket? Hur mycket borde man lägga på sig?

• laila88
    Kpax skrev 2015-03-06 23:05:45 följande:
    Så upplyftande, jag väger 10kg mer än jag borde :P
    Jaa, de där kan man nog ta med en nypa salt ;P Gick upp 24 kilo första graviditeten. Är nog väldigt olika från gång till gång.
  • Linc
    Kpax skrev 2015-03-06 23:05:45 följande:

Så upplyftande, jag väger 10kg mer än jag borde :P

Haha!! Jag med!! Men jag gick upp 25kg+ med de andra barnen så att jag nu 8år senare gått upp 20kg känns inte som något problem. . Det går ju att få bort fluffet sen om man vill :D
  • Tigmatropos

v.30, gått upp 7 kg sen inskrivning, 8 kg totalt. Allt har satt sig fram på magen och brösten, astungt! Skrikandes

• Kpax
    laila88 skrev 2015-03-06 23:46:24 följande:

Jaa, de där kan man nog ta med en nypa salt ;P Gick upp 24 kilo första graviditeten. Är nog väldigt olika från gång till gång.

Linc skrev 2015-03-07 09:56:21 följande:

Haha!! Jag med!! Men jag gick upp 25kg+ med de andra barnen så att jag nu 8år senare gått upp 20kg känns inte som något problem. . Det går ju att få bort fluffet sen om man vill :D

Haha, ja det fick bli som det blev. Jag hade absolut kunnat hålla igen mer, men det kändes inte värt uppoffringen. Jag får ta tag i det efter förlossningen :)
Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?