• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • southernbelle
    lundholmster skrev 2010-01-27 15:15:08 följande:
    Frågan har ställts förrut men jag kan inte komma ihåg vad svaret var.  Finns det något, typ som välling, man kan ge en sjumånaders att dricka på kvällen? Något som är lite tjockare än bara bröstmjölk?
    Vet att vissa blandar i lite gröt i den vanliga ersättningen för att göra den tjockare. Annars så skulle jag bara ge en liten portion gröt innan I går och lägger sig. Finns inget som motsvarar välling för att svara på din fråga
  • evaoregon
    Om 2 veckor ska hon tillbaka till sjukhuset här i Portland för att ta bort ett större område på armen och för att ta prov på lymfkörtlarna.
  • Trycksvärta

Går mina barn i världens bästa skola eller?

Jag vaknade med migrän idag, sen så startar inte vår bil... Rena toppendan! Så skriver jag ett email till mina två äldsta barns lärare om det hela och två minuter senare ringer rektorn och frågar om han ska komma med startkablar!! Sen tio minuter senare kommer kuratorn och hämtar barnen till skolan!!!!! Och säger, Oh anytime, just call! {#lang_emotions_surprised} {#lang_emotions_laughing} Det är så man häpnar, eller hur!?

• Wagram
    lundholmster skrev 2010-01-27 15:15:08 följande:
    Frågan har ställts förrut men jag kan inte komma ihåg vad svaret var.  Finns det något, typ som välling, man kan ge en sjumånaders att dricka på kvällen? Något som är lite tjockare än bara bröstmjölk?
    Jag kopte "Toddler Formula" till Elliot pa Whole Foods. Det ar lite tjockare an vanlig ersattning, och motsvarar val ungefarligt valling. Finns baserat pa soja och pa mjolk och ar "organic".
  • Nena70

Swedishmamma, låter verkligen som en fantastisk skola! Hoppas du mår bättre nu.

Eva, vad bra att det verkar positivt för din svärmors del.

Solen lyser på mej - så härligt! Det får gärna vara kallt, bara det är soligt. Väntar på att lilleplutten ska vakna från förmiddagsluren så att jag kan åka till affären och handla - vanligtvis inte precis en favoritsysselsättning, men idag känns det helt OK.

• julmusten

Ah sa skont Eva, och vilken kanonskola barnen verkar ga i swedishmamma.

lundholm, ge lite grot innan laggdags, eller be slakten kno ett Sverigepaket fullt med valling. Jag gillar Happy Belly groten, koper den fran diapers.com, och sa dranker vi den i paronpuree for annars bajsar inte Finn pa en vecka typ. Mina barn ar inte sadar piffiga sa att somnen blir paverkad av att de far mat i sig, men de allra flesta andra barn brukar sova lite gosigare med grot i kroppen.

Finn har hittat sin penis idag!! Han tycker den ar jatterolig och har kant pa den med alla mojliga kosntiga saker i handen. Den basta reaktionen fick helt klart baby whipen, da skrattade han hogt, och sa har han gatt runt har och torkat sig sjalv och skrattat hogt hela morgonen. Han haller pa att fa en tand och ar rod i rumpan sa jag later honom fa vadra sig lite. Men nu skall vi kno pa klader och bege oss ut och hamta storasyrran.

• Wagram

Elliot fragade faktiskt for forsta gangen igar vad som hander nar man dor. Jag tror att det kommer av att han tittade pa "Charlotte's Web" nar han var sjuk, ohc dar pratar de ganska oppet om att do. Jag blev lite stalld och visste faktiskt inte riktigt vad jag skulle svara. A ena sidan vore det enkelt att saga att man kommer till himlen och sitter pa ett moln eller sa, men eftersom jag inte ar troende skulle det kannas som hyckleri. A andra sidan kanns det svart att saga till en fyraaring att man helt enkelt upphor att existera. Om jag hade haft en tro hade allt varit sa mycket enklare, men nu har jag ju inte det...visst skulle jag kunna saga att "vissa manniskor tror att...", men det kanns ocksa lite fel.

• Trycksvärta
    julmusten skrev 2010-01-27 16:56:48 följande:
    Finn har hittat sin penis idag!! Han tycker den ar jatterolig och har kant pa den med alla mojliga kosntiga saker i handen. Den basta reaktionen fick helt klart baby whipen, da skrattade han hogt, och sa har han gatt runt har och torkat sig sjalv och skrattat hogt hela morgonen. Han haller pa att fa en tand och ar rod i rumpan sa jag later honom fa vadra sig lite. Men nu skall vi kno pa klader och bege oss ut och hamta storasyrran.
    Men vad synd att gömma den nya roliga "leksaken" i kläder! Mina pojkar har tyckt det var kul att sätta sig på olika underlag när de varit nakna, kalla klinkersgolv har varit en kittlande förtjusning!
  • Wagram

Usch, jag fick precis ett meddelande fran min skola om att en bevapnad man befinner sig i en universitetsbyggnad (fast inte pa det campus jag jobbar pa, utan inne i Chicago). Jag hoppas verkligen att de far tag i honom innan nagonting hander (polisen ar redan dar). Jag far verkligen kalla karar av sadant har. Anda sedan massakern pa Virginia Tech hande har jag tankt att det ju like garna skulle kunna handa pa mitt universitet...hoppas att det inte gor det nu!

• hewa
    Rhino skrev 2010-01-26 22:35:54 följande:
    hewa: Du låter lite som jag när jag gick på mina bm-tider. In, ut, 5 minuter. Hon tog blodtryck, lyssnade på magen "några frågor? problem? funderingar?" Näe, inte vad jag kan komma på. "Bra! Då ses vi om 2 veckor!"
    Jamen, det är ju precis så det ska vara ju Min bm jobbar inte heltid så hon frågade lite oroligt hur jag ställde mig till att ev träffa någon annan än henne. Så länge jag mår bra kan det ju kvitta fullständigt men det är kanske inte den vanligaste inställningen

A har också haft en hel del dödenfunderingar, det har verkligen gått i perioder för honom. Just nu har det varit lugnt på den fronten ett tag.

Portland - jag har också barn som inte är så långa (jag är 160, maken 176 så de har ju inte mycket att brås på stackarna). Helt enkelt ganska små för båda är pinnsmala. Jag blir alltid lika chockad på jobbet när någon treåring har medicin doserat för 20-25 kg - Ida ligger på 14.5 och det tycker jag är en bedrift Fördelen med små barn är att man kan bära dem länge, det är ganska mysigt nu när de börjar bli stora och ibland vill att man lyfter upp dem, eller vill krypa upp i knät.

KS - usch vad läskigt! Hoppas som du att de får tag i mannen innan något hinner hända.

Och här snöar det, så inni vassen mycket. Jag ser inte alls fram emot att gå ut och skotta men ska jag vara säker på att komma ut ur garaget imorgon bitti måste jag nog dra av det värsta - maken är i Tyskland så honom har jag ju ingen hjälp av!
Svar på tråden USA tråden!