• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • LAMadde

Abbie är ju en riktig jätte jämfört med många här inne Jag är 166 (vilket väl är 'normalt') och Josh är eeee.. 6'2 vad det nu är i cm Men abbie har alltid varit mellan 95-110 percentile för längd och 75-90 för vikt.

• Rhino

KS:
    Luke undrar också och jag svarar ungefär så här:
    Jag et faktiskt inte. En del tror att man kommer till himlen. En del tror att man bara blir jord, som blommor och buskar kan växa i. En del tror man bli något annat... kanske en ko eller en fisk. Men jag har ju aldrig dött, så jag vet faktiskt inte.

Han tyckte det var lite kul att en del trodde man blev en ko.

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Sweden

KS - Laskigt! Har du nagon uppdatering?

Jag har ju ocksa jattar till barn, helst Oliver som nu ar lika lang som vara kompisars 3-aringar (han ar 20 man). Tycker det nastan ar lite synd, folk tror alltid att de ar sa mycket aldre an de ar och jag kommer inte kunna bara pa dem sa lange till.

Jag mar fortfarande kass, var uppe till 4 och kramade toaletten igen och imorse akte maken till Boston. En kompis passade i  alla fall barnen nagra timmar pa formiddagen och en annan kompis ska komma och hjalpa mig ikvall.

• Portland

Stackars stackars dig Sweden. Ni måste ju få hjälp med alla dessa magsjukor. Du går omkring och bär på mycket tunga tankar nu för tiden, vilket förmodligen inte gör att din kropp får det lättare att stå emot magsjukor. Jag tycker verköigen synd om dig och önskar som sagt att vi bodde närmare varandra så jag kunde hjälpa dig. Stor kram!

• Rhino

KS:
    Usch! Rekommenderar de att du stannar hemma?

Sweden:
    Stackare!! *kram*

Luke bästa kompis på dagis är också väldigt, väldigt stor sin ålder. Han är lätt huvudet längre än Luke och då skiljer det 2 veckor mellan dem. Hans mamma har givetvis inte kunnat bära honom på ett bra tag (både hon och pappan är korta... sonen är adopterad), men det hon tyckt varit lite jobbigt är att alla tror han är äldre. Det förväntas ju mer av ett äldre barn och det har inte riktigt varit schyst i alla lägen. Han må vara lika stor som en 7-åring, men han är emotionellt fortfarande bara 5. Och på t.ex. knatte-träningen så hamnar han alltid sist i kön (de börjar med de minsta)... Sådana grejer...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Trycksvärta

Det där med att falla utanför normen och se helt normal ut är något som jag som förälder brottas med dagligen. Jag har ju en pojke med ADHD som dels är stor för sin ålder (är 7 men ser ut som 10), är emotionellt som kanske en 2-3 åring med ett intellekt som är som en 10-åring +. Det går ju inte att sätta en skylt på honom att han har faktiskt ADHD och kommer inte att bete sig som du förväntar dig av vad du kan se på utsidan.

Nu mår jag lite bättre från migränen, efter att ha spytt några gånger och halvt om halvt vilat. B. var hemma på lunchen och tittade till bilen, det är inget fel på batteriet så han misstänker nåt elektriskt fel. Det är inte första gången heller det händer. Fy för bilar - de ska ju bara funka!

KS: Ngt nytt om universitetet?

Sweden: Var det bara barnen som ska till läkaren i nästa vecka eller du också? Skönt att du har några som kan avlasta dig idag i alla fall. Tack för tipset om tvätt av mattor!

• Wagram
    Rhino skrev 2010-01-27 19:12:28 följande:
    KS: Luke undrar också och jag svarar ungefär så här: Jag et faktiskt inte. En del tror att man kommer till himlen. En del tror att man bara blir jord, som blommor och buskar kan växa i. En del tror man bli något annat... kanske en ko eller en fisk. Men jag har ju aldrig dött, så jag vet faktiskt inte. Han tyckte det var lite kul att en del trodde man blev en ko.
    Ja, jag far nog saga nagot liknande nasta gang han fragar. Igar kom det bara sa ovantat att jag inte riktigt visste vad jag skulle svara, sa det blev ingenting.

Nu har vi fatt besked om att byggnaden dar nagon sett en bevapnad man ar genomsokt och att de inte hittat nagon. Kanske var det falskt alarm, kanske hade han hunnit darifran. Hur som helst verkar det som om vi kan andas ut nu. Jag maste saga att universitetets larmsystem ar valdigt effektivt. De skickar SMS och automatiska telefonmeddelanden sa fort nagonting har hant, och uppdaterar regelbundet tills det hela ar over. De borjade med det efter Virginia Tech, och det verkar fungera bra. Visst ar det laskigt nar sadant hander, men *ta i tra* denna gangen verkar det ha gatt bra (hoppas bara att han inte atervander! Jag tror att de blev lite extra nervosa eftersom det var i byggnaden dar juridiska institutionen huserar, och de driver ett kontroversiellt projekt dar de jobbar for att fria fangar som ar felaktigt domda till dodsstraff (men kritikerna sager att de i sjalva verket inte alls ar oskyldiga, sa man skulle ju kunna tanka sig att en anhorig till nagon som blivit mordad och vars "mordare" frigetts skulle kunna fa frispel).
  • hewa
    Rhino skrev 2010-01-27 19:12:28 följande:
    KS: Luke undrar också och jag svarar ungefär så här: Jag et faktiskt inte. En del tror att man kommer till himlen. En del tror att man bara blir jord, som blommor och buskar kan växa i. En del tror man bli något annat... kanske en ko eller en fisk. Men jag har ju aldrig dött, så jag vet faktiskt inte. Han tyckte det var lite kul att en del trodde man blev en ko.
    Ungefär så säger jag också, och att man får tro som man själv vill tro för ingen vet ju säkert. Likadant förhåller vi oss till gud och religion. Albin har stött på kanske främst Jesus, dels kom det upp på hans amerikanska pre-K (en kristen sådan) dels pratade de faktiskt lite om Jesusbarnet på skolan nu i julas. Så han har ju undrat lite över det och jag har sagt att man helt enkelt får välja om man vill tro på allt om Jesus, eller lite eller inte alls. Just då vi pratade om det ville han tro på Jesus (faktiskt trots att jag, på hans uttryckliga fråga, svarat att jag nog inte tror på riktigt allt om honom).

Swedishmamma - vilken toppenskola! Kan du tänka dig att något liknande någonsin skulle hänt i Sverige

Ibland undrar jag hur ensamstående föräldrar klarar sina liv. Ikväll var jag tvungen att ringa jobbet och säga att tyvärr, jag kan bara inte komma i tid imorgon - för A:s fritids öppnar inte nog tidigt! Jag har ungefär 30-35 min till jobbet med bil (rakaste vägen), men ska jag hinna lämna båda barnen måste jag åka hemifrån ca 1 tim 10 min innan jag börjar och då har jag verkligen inga marginaler. Imorgon börjar jag 8, Albins fritids öppnar 7 så vi får hänga på låset och jag kommer troligtvis 10-15 min för sent. Men vad 17 ska man göra då?!
  • Desertchick

I dag var jag på en orientation på ett utav sjukhusen här i stan där jag ska göra min OB praktik. Vi fick gå runt och kolla, och vi fick även gå in på newborn nursery och titta runt. ÅÅÅÅÅÅÅHHHHH vilka söta bäbisar det var därinne! Jag hoppas verkligen att jag har turen att sen en födsel. Först gick vi runt på labor and delivery och vi såg en pappa som var på väg till OR för att hans fru skulle ha en c-section. När vi kom upp till "nurseryt" så såg vi honom därinne med sin nya son. Såå rart! Han såg lite omtumlad ut, vilken chock det måste vara. Ena sekunden har man inte barn, och den andra sekunden så har man ett.

Jag ser i alla fall fram emot att spendera lite tid där!

• julmusten

DC, sa haftigt! Du kommer sakert fa se bade ett och annat dar.

Jag och Ella sitter och vantar pa att maken skall komma hem. Sa fort han gor det sa aker vi till simskolan. Forra veckan blev det installt for att varmvattenspumpen slutade funka, och forsta gangen missade vi for att jag jobbade. Sa idag hoppas verkligen att maken inte fastnar pa jobbet eller nat sant knappt. Stackars Ella kommer aldrig ivag till simskolan annars ju.

Svar på tråden USA tråden!