Rhino skrev 2010-01-27 19:12:28 följande:
KS: Luke undrar också och jag svarar ungefär så här: Jag et faktiskt inte. En del tror att man kommer till himlen. En del tror att man bara blir jord, som blommor och buskar kan växa i. En del tror man bli något annat... kanske en ko eller en fisk. Men jag har ju aldrig dött, så jag vet faktiskt inte. Han tyckte det var lite kul att en del trodde man blev en ko.
Ungefär så säger jag också, och att man får tro som man själv vill tro för ingen vet ju säkert. Likadant förhåller vi oss till gud och religion. Albin har stött på kanske främst Jesus, dels kom det upp på hans amerikanska pre-K (en kristen sådan) dels pratade de faktiskt lite om Jesusbarnet på skolan nu i julas. Så han har ju undrat lite över det och jag har sagt att man helt enkelt får välja om man vill tro på allt om Jesus, eller lite eller inte alls. Just då vi pratade om det ville han tro på Jesus (faktiskt trots att jag, på hans uttryckliga fråga, svarat att jag nog inte tror på riktigt allt om honom).
Swedishmamma - vilken toppenskola! Kan du tänka dig att något liknande någonsin skulle hänt i Sverige
Ibland undrar jag hur ensamstående föräldrar klarar sina liv. Ikväll var jag tvungen att ringa jobbet och säga att tyvärr, jag kan bara inte komma i tid imorgon - för A:s fritids öppnar inte nog tidigt! Jag har ungefär 30-35 min till jobbet med bil (rakaste vägen), men ska jag hinna lämna båda barnen måste jag åka hemifrån ca 1 tim 10 min innan jag börjar och då har jag verkligen inga marginaler. Imorgon börjar jag 8, Albins fritids öppnar 7 så vi får hänga på låset och jag kommer troligtvis 10-15 min för sent. Men vad 17 ska man göra då?!