• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Portland

Det ar inte enkelt att vara fem ar... lilla gubben vilka tankar han kampar med... kram till luke!

• AHöst

Rhino, det ar haftigt allt som snurrar!

• julmusten

Rhino, det ar val jattevanligt att borja fundera pa doden runt 5 va? Sen kommer det en annan period vid 8 om jag inte misminner mig, fast det kan jag mycket val gora!!

I vilket fall som helst sa ar det ju fascinerande vad som finns i deras huvuden.

Min man ar ju lite knapp i somnen, bara igar blev det jattesnurrigt. Jag gick och la mig lite innan midnatt, och da hade han redan sovit i nan timma, (han pluggar infor nat prov pa jobbet, sa han hade somnat nar han forsokte gora det lite sjalv). I alla fall sa kommer Ella in precis runt midnatt, (jag hade just somnat), och vill ha kallt vatten. Min man hoppar da upp, stanger av veckarklockan och sager, "jag maste ga upp anda, jag maste raka mig", sa jag ger honom Ellas vattenflaska och gar och lagger mig igen. Min man snurrar runt som en galning i lagenheten och efter 3 minuter sa kommer han tillbaka till varat sovrum, fortfarande med flaskan i handen och fraser surt, "klockan ar ju inte sex", som att det var mitt fel att han vaknade och trodde det var dags att ga upp!!! Sen tog det ytterligare en minut innan jag fick fram att han skulle ge Ella vatten, for det hade han inte ens uppfattat!!

Han sov pa soffan sen, (Finn vaknade och lat lite for lange), och hade tydligen varit uppe och snurrat nan gang vid 3-tiden med.

• Rhino

julmusten:
    haha... Det där är precis sånt som man kan skratta åt efteråt, men som, mitt i natten, är mindre roande.
    Jag drömde och gick i sömnen som en galning när jag först flyttade till SD. En gång såg jag att Dino hade utslag i hela ansiktet. Jag tände lampan och såg fortfarande utslagen och då väckte jag givetvis honom. Han for upp och in i badrummet... haha... inte ett utslag. Oops... När han var inne på toan började det gå upp för mig att jag nog inte riktgt hade alla hästarna i stallet. {#lang_emotions_innocent}

Luke har haft en död-period förut, för ungefär ett år sedan, så det är väl sånt som kommer och går.
    Alexis hänger på lite och ritar också döda gubbar. "Han är dööööd!" säger hon med spänning i rösten och tittar allvarligt på mig med sina rådjursögon.

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • LAMadde

Mina föräldrar säger jämt att vi 3 första barn va så enkla och sedan fick dom min yngsta lillebror och att det va sååå jobbigt. Han har aspbergers, och detta bidrog ju till att det va en hel del bök och bråk när han va mindre (innan dom fick en diagnos). Dom brukar säga att om dom fått honom först så hade det nog bara blivit ett barn..

Abbie är ett riktigt yrväder. Springer, hoppar, klättar. Skriker, slåss, lägger sig ner på golvet och sparkar. Spottar, kastar saker, vägrar äta. Hon vägrar sova, sitta i vagnen eller i bilstolen. Detta är givetvis inte hela dan, varje dag. Men minst 5ggr om dan känner jag: SHIT JAG BLIR KNÄPP och vill låsa in mig på toan. Jag låg för nån vecka sen i sängen med abbie och hade försökt natta henne i 1tim och tänkte: Snälla snälla SNÄLLA GUD. Kan inte nästa bebis va lite lättare? Jag brukar aldrig fråga om saker fr Gud, så jag hoppas att enda ggn jag frågat om nåt så kanske det kan 'slå in'

• Desertchick

Nena: Absolut att jag berättar hur det går!

Ni som bakar semlor får gärna skickan ett par till mig. Är så himla sugen, men har absolut inte tid att baka.

• LAMadde
    Desertchick skrev 2010-01-27 06:44:52 följande:
    Nena: Absolut att jag berättar hur det går! Ni som bakar semlor får gärna skickan ett par till mig. Är så himla sugen, men har absolut inte tid att baka.
    Ni kan skicka en till mig också. I'll take mine dairy-free, thank you
  • Hjartesjalen

{#lang_emotions_tongue_out}Imorgon, el idag kanske jag ska saga, ska jag baka semlor!! har kopt hem alla ingredienserna o ska ha massor med mandelmassa i, sa man far lite i varje tugga o inte bara i mitten{#lang_emotions_heart} & da ska det bli{#lang_emotions_coffee} till!!

• lundholmster

Frågan har ställts förrut men jag kan inte komma ihåg vad svaret var. 

Finns det något, typ som välling, man kan ge en sjumånaders att dricka på kvällen?

Något som är lite tjockare än bara bröstmjölk?

• lundholmster
    Hjartesjalen skrev 2010-01-27 09:16:09 följande:
    Imorgon, el idag kanske jag ska saga, ska jag baka semlor!! har kopt hem alla ingredienserna o ska ha massor med mandelmassa i, sa man far lite i varje tugga o inte bara i mitten & da ska det bli till!!
    haha.. när jag snabbt läste namnet på din blogg så läste jag något HELT annat än "Pennieslife"... {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden USA tråden!