Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Hoppas hoppas hoppas! Det verkar funka med ersättningen! Yes! De har inte slutat kräkas men de kräks inte i sömnen och det är inte fullt lika mycket!

• skuggspel
    Välkommen cicci10! Va roligt att fler hittat hit!
  • skuggspel

Fika Onsdag kl 11.00 Kaffe

Bezilia
    Shia
    Lady of Baqueta
    Sussi
    HippYgirl
    Angeni
    Cicci10
    Lille Skrutten
    vikh:jag tar med mig vindruvor till fikat.Fika Onsdag kl 11.00 Kaffe
    Skuggspel

Ooooom jag lyckas övertala min kompis så tar jag gärna med henne om det är ok för er.

• skuggspel

Fika Onsdag kl 11.00 Kaffe

Bezilia
    Shia
    Lady of Baqueta
    Sussi
    HippYgirl
    Angeni
    Cicci10
    Lille Skrutten
    vikh
    Jolinsfaster
    Plogen
    Plankan
    happy 73
    Skuggspel

Så skulle det vara!
    Jo, adressen och gärna vilken våning du bor på? Jag vill inte gärna lämna en bebis i trapphuset om det inte finns hiss. Behöver jag bärhjälp så ringer jag, de har blivit så svåra att balansera när jag försöker bära båda samtidigt.

• skuggspel

Jag tar nog också med mig någon grönsak till mackorna, vet inte vad än bara.
    Tänkte ta med torkade äppelringar men de blev lite väl svarta för jag glömde bort dem i ugnen..

• skuggspel
    Shia;  STADE (efternamn, minns inte förnamn), heter min tandläkare och jag har för mig att han specialicerat sig på tandläkarrädda. Han är jättebra!!

Bezilia; Tack för fikat! Så  fint ni bor!
  • skuggspel
    Jag tappade så mycket hår förra gången att jag senare fick tydlig stubb på huvudet när det äntligen började växa ut. Jag googlade lite.

Jag hittade detta....

Din kropp efter förlossningen

Håret

Efter förlossningen och under amningsperioden kan du tappa mycket hår – bli inte förskräckt. Det är helt normalt och inget att oroa sig för. Under din graviditet har hormonerna satt tillfälligt stopp för den vanliga cykeln av hårväxt och håravfall. När sedan hormonnivåerna sjunker efter förlossningen startar processen igen med att gå på högvarv. Resultatet blir vad som kan upplevas som kraftigt håravfall. Vad det handlar om är att det hår som du skulle ha tappat under dina nio månader som gravid, faller av i princip ett svep.

Efter cirka sex månader bör ditt hår ha återgått till normaltillstånd. Under tiden kan du göra det bästa av situationen med att äta nyttigt och hantera ditt hår skonsamt. Tvätta det bara när det behövs, använd ett milt schampo och balsam. Red gärna ut eventuella tovor med en bredtandad kam. Undvik plattång, hårtork eller varma spolar som kan skada håret. Om du kan undvika kemiska hårkurer som t.ex. permanent innan håret blivit som vanligt igen är det bra.

...och detta..

Efter graviditet upplever många kvinnor håravfall, vilket orsakas av att många hår samtidigt går in i vilo- (telogen-) fas. Inom två till tre månader efter förlossningen märker några kvinnor stora mängder hår i hårborsten eller på kammen. Detta kan pågå i en till sex månader men upphör vanligtvis sedan helt. Situationen orsakas av hormonella ändringar i kvinnans kropp efter förlossningen.
    ...och detta

Orsaker till övergående håravfall
    Graviditet (post-partum defluvium).
    Månaderna efter graviditet och förlossning upplever många kvinnor att de tappar en betydande mängd hår. Hårväxten blir normal igen efter 9-12 månader.
  • skuggspel

Åhh! Jag har sumpat min telefon på ljudlöst läge någonstans för hundraelfte gången! Lilla skrutten, om du ringt mig är det därför jag inte svarat!  Ersättningen är ju fri från mjölkprotein också, men ni har säkert köpt sådan själva nu.
    Jag vill gärna komma imorgon men får se hur det går. Loke är hemma från dagis men skulle vara hos min mamma en stund imorgon så vi får se om jag lyckas komma iväg.

• skuggspel
    Shia; Jag åkte fram och tillbaka rätt ofta när jag bodde i sthlm och det enda konduktörena någonsin sa om min fullkomligt normala, icke ihopfällda vagn var "halledudanedå, en sådan liiiten en.(Klappade på Loke). Ja man har glömt hur små dom var men nu ska jag snart få ett barnbarn..."
    Det går säkert jättebra!
Svar på tråden bf-juni västerås