Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Hemma igen efter att varit å firat min superpigga farmor som fyllde 80 år.. En bilresa till Söderhamn på drygt 22 mil enkel väg.. Gick hur bra som helst, fick stanna en gång på vägen upp, men hem blev det raka spåret.. Var jättetrevligt att träffa släkten, och Melvin var omsvärmad.. Dessutom passade Melvin på att ta ett premiärdopp av fötterna i havet.. Måste ju öva inför Turkiet, även om det är varmare i vattnet..

• MaraFara
    Kl 10 på onsdag blir väl jättebra. Om det är någon som har en extra plats i bil och har vägarna förbi här (vargens vret) så tigger jag gärna skjuts.

Förresten någon som vet hur gamla de brukar vara när de börjar rulla (från mage till rygg och vise versa)??
    Å jag kan typiskt nog inte.. Barnen börjar skolan på onsdag kl 10 å jag har lovat Alexander att följa med för han vill visa upp Melvin..

Här finns inte en tillstymmelse till att ens se tecken på att Melvin ska börja vända sig.. Jo, i förrgår så hade det nog kunnat gå att tolka som en början till försök.. Men inte annars..
  • MaraFara
    skuggspel skrev 2010-08-18 02:38:26 följande:
    Ha så trevligt imorgon (idag) alla som ska till öf! Jag hade tänkt åka dit men nu är det tredje timmen småmonstren ligger här och morrar (det låter faktiskt så) helt vakna i sängen. Jag får nog ta och akutsova när Loke är på dagis. Imorgon börjar Jon jobba igen, det blir spännande. Tack och lov har min mamma erbjudit sig att skjutsa Loke till dagis och även hämta. Jag måste verkligen köpa en ny bil/buss denna vecka! Någon härligt desperat människa slog in en sidoruta bak och snodde en skötväska ur bilen, vi har tejpat plast över hålet vilket gör att jag inte ser bakåt. Det i kombo med att Lokes stol skymmer sidospegeln ger en död vinkel som heter duga. Jag blinkar och ber en bön varje gång jag ska byta fil, riktigt läskigt. Vi tittar på en billig suv eller familjebuss och det är inte utan att jag känner mig som en del av "familjen annorlunda" trots att vi bara har tre barn. Det är liksom barn högt och lågt ändå.
    Nu ska jag fortsätta mina fåfängda försök att få bebisarna att förstå att man ska sova på natten...
    Näääääää... F*n vad trist när folk inte kan låta bli andras saker..
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-08-18 19:15:58 följande:
    Tack för en trevlig förmiddag. Det var jättemysigt och himla kul att vi tog lite bilder! Vi får göra det igen efterhand som de växer. Kan vara kul att se utvecklingen!

Nihao: Visst skulle du till Odensvi öf nästa vecka, var det måndag? Jag  förljer gärna med och det kanske är fler som vill. Vore ju kul att kolla runt på de olika och träffas där vi trivs bäst.
    Då är jag först på plats där.. Den här gången ska jag med, ingenting kan stoppa mig..
  • MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-08-19 19:52:01 följande:
    ÅH! Vilka ljuvliga bilder! Jag skulle komma, men fick ta itu med logistik och grejer kring en anhörigs hälsa. Nästa gång hoppas jag!
    Hörrni, jag har funderat på om ni skulle vara intresserade av att vi flyttar över till Facebook och där reggar oss som grupp? Då kan vi ju vara låsta och behöver inte vara exponerade mot resten av världen på det sätt vi är här. Vad säger ni? Dessutom kan vi ha fotoalbum och så, vilket ju kan vara trevligt!
    Hur tänker ni?
    Kram, Mums
    Jag hänger på.. Vi är ju mindre exponerade där än här..
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-08-19 22:36:58 följande:
    Vi pratade ju om att ses på Odensvi på måndag. Då är det öppet för alla åldrar. Jag går gärna ytterligare någon dag så då kan vi ju testa något annat ställe. Vallby har ju för bebisar på torsdagar. Vad sägs om Odensvi på måndag och Vallby på torsdag?

För mig skulle det absolut funka att ha en grupp på facebook men jag antar att inte alla har Facebook och då blir det ju lite trist. Finns det inga andra ställen där man kan lägga upp en liknande grupp?
    Det blir kanonbra..
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-08-21 13:50:53 följande:
    Är det någon som har en sån där "mitt första år" bok/fotoalbum där man sätter in bilder och skriver ner när olika saker i utvecklingen hänt mm. Jag skulle helst  vilja ha en med söta förtryckta sidor men att man även kan sätta in helt tomma blad och skriva själ och sätta in bilder.

Dessutom pratade vi lite om fotoböcker igår när vi fikade. Är det någon som gjort fotobok och isåfall hur blev trycket och kvaliten och vad kostade det?

Shia: Vi har pratat om Odensvi på måndag eller tisdag, jag tycker tisdag så om det funkar för er andra så kan i kanske ta det? Dessutom Torsdag på Vallby!
    Jag har gjort en billighetsvariant av fotobok.. Tror min kostade 99:- hos Fuji eller Extrafilm.. Kan ta med den vid nästa träff..
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-08-22 22:13:59 följande:
    Jag tycker att kl 10 funkar både på tisdag och torsdag!
     kl 10 blir bra.. Vart på Odensvi ligger ÖF? Träffas vi utanför?
  • MaraFara
    Plogen skrev 2010-08-22 21:35:07 följande:
    En fråga till er som varit på stan mycket med era små: Tycker ni att det funkar att amma på alla caféer osv  eller går ni bara på vissa ställen? Iså fall vilka? Jag funderar på om folk/caféägare stör sig på att man ammar? Vore intressant att höra era erfarenheter. Jag har inte ammat nere på stan än...
    Nu har inte jag varit på stan speciellt mycket och behövt amma, men däremot så lyckas jag alltid pricka in besök på ICA Maxi med amning.. Behöver jag amma på offentliga ställen så brukar jag försöka att lägga en filt över.. Dels både för att omgivningen ska slippa se om ngn är känslig, men oxå för att Melvin ska ha lite lugn och ro, och slippa alla intryck..
Svar på tråden bf-juni västerås